163 پروژه مرمت و زیرساخت گردشگری در آذربایجان شرقی، اتمام 22 پروژه اجرایی تا پایان سال 98

به گزارش مجله سرگرمی، مدیر دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی از تعریف 163 پروژه مرمت و زیرساخت گردشگری و اتمام 22 پروژه اجرایی تا پایان سال 98 در آذربایجان شرقی خبر داد.

163 پروژه مرمت و زیرساخت گردشگری در آذربایجان شرقی، اتمام 22 پروژه اجرایی تا پایان سال 98

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، علیرضا قوچی ضمن اعلام این خبر، گفت: در راستای حفظ و صیانت از اماکن و محوطه های تاریخی و تامین زیرساخت های گردشگری، پروژه های مرمتی و تامین زیرساخت های گردشگری توسط اداره کل همواره مورد توجه و تاکید قرار گرفته است.

قوچی با بیان اینکه از میان 163 پروژه مرمتی، احیا و زیرساخت های گردشگری تعریف شده تا خاتمه سال مالی 97 در استان، بالغ بر 100 کارگاه فعال هستند، افزود: از میان این تعداد 30 پروژه به تبریز و 70 پروژه به شهرستان ها اختصاص دارد که شامل مرمت، احیا، بهسازی، پروژه های مطالعاتی و اجرای زیرساخت های گردشگری تبریز و تمامی شهرستان های استان است که از این حیث سال 98 جزو پرکارترین سال های فعالیت پروژه های میراث فرهنگی استان به شمار می آید، البته شایان ذکر است که تا خاتمه فروردین ماه سال 98، 63 پروژه به تعداد کارگاه های فعال استان اضافه کرده خواهند شد.

وی ادامه داد: به همین دلیل با تلاش و پیگیری های اجرا شده توسط اداره کل در تخصیص ردیف اعتباری ، مبلغی به میزان 120 میلیارد تومان به پروژه ها و طرح های عمرانی در بخش میراث فرهنگی و گردشگری استان در نظر گرفته شده است. تحقق کامل این اعتبار جهت برای اجرای مطلوب این پروژه ها در سطح استان را در سال جاری هموارتر خواهد کرد.

مدیر دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی استان با بیان اینکه در حال حاضر تمامی پروژه های بخش میراث فرهنگی و گردشگری سطح استان در حال اجرا هستند، گفت: با در نظر دریافت ظرفیت ها و توانمندی های شهرستان ها پروژه های مختلف سرمایه گذاری گردشگری از جمله احداث کمپ ها و مراکز اطلاع رسانی گردشگری، راه دسترسی، ایجاد پیاده راه، ایجاد سرویس های بهداشتی، آبرسانی و نیرو رسانی و ... تعریف شده که با اتمام آن ها شاهد افزایش رضایتمندی گردشگران خواهیم بود.

قوچی از اتمام 22 پروژه مرمت و زیرساخت گردشگری تا خاتمه سال 98 خبر داد و گفت: با توجه به فعالیت مستمر پروژه های مذکور، 22 پروژه در مراحل تکمیلی به سر می برند که تا خاتمه سال جاری به طور کامل از لیست پروژه های اجرایی خارج و جهت تعیین کاربری معرفی خواهند شد، از جمله این پروژه ها می توان به پل پنج چشمه، کبوترخانه دده خان، مسجد کبود و مسجد زرگران بناب، امام زاده کلیبر، مجتمع بین راهی عجب شیر مسجد کریم خان و خانه سلطان قرائی تبریز و مجتمع رفاهی هوراند اشاره کرد.

اسلیم فا: اسلیم فا: مجله دوخت و دوز، طراحی لباس و انتخاب لباس

منبع: میراث آریا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 38276

به "163 پروژه مرمت و زیرساخت گردشگری در آذربایجان شرقی، اتمام 22 پروژه اجرایی تا پایان سال 98" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "163 پروژه مرمت و زیرساخت گردشگری در آذربایجان شرقی، اتمام 22 پروژه اجرایی تا پایان سال 98"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید