افتتاح نمایشگاه دستاوردهای مرمت 1397 آذربایجان شرقی

به گزارش مجله سرگرمی، هم زمان با روز جهانی موزه ها و شروع هفته میراث فرهنگی، نمایشگاه دستاوردهای مرمت 1397 آذربایجان شرقی در محوطه مسجد کبود افتتاح شد.

افتتاح نمایشگاه دستاوردهای مرمت 1397 آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار مدیرکل میراث فرهنگی استان در افتتاح نمایشگاه عملکرد مرمت 1397 استان، گفت: در راستای حفظ و صیانت از اماکن و محوطه های تاریخی و تامین زیرساخت های گردشگری، پروژه های مرمتی و تامین زیرساخت های گردشگری توسط اداره کل همیشه مورد توجه و تاکید قرار گرفته است.

آبدار با بیان اینکه از میان 163 پروژه مرمتی، احیا و زیرساخت های گردشگری تعریف شده تا خاتمه سال اقتصادی 97 در استان، بالغ بر 100 کارگاه فعال هستند، اضافه نمود: از میان این تعداد 30 پروژه به تبریز و 70 پروژه به شهرستان ها اختصاص دارد که شامل مرمت، احیا، بهسازی، پروژه های مطالعاتی و اجرای زیرساخت های گردشگری تبریز و تمامی شهرستان های استان است و از این حیث سال 98 جزو پرکارترین سال های فعالیت پروژه های میراث فرهنگی استان به شمار می آید.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی با بیان اینکه در حال حاضر تمامی پروژه های بخش میراث فرهنگی و گردشگری سطح استان در حال اجرا هستند، گفت: با در نظر دریافت ظرفیت ها و توانمندی های شهرستان ها پروژه های مختلف سرمایه گذاری گردشگری از جمله احداث کمپ ها و مراکز اطلاع رسانی گردشگری، راه دسترسی، ایجاد پیاده راه، ایجاد سرویس های بهداشتی، آبرسانی و نیرو رسانی و ... تعریف و نیز مرمت حمام ها، خانه ها، جداره ها، موزه، برج مقبره ها، پلها، قلعه ها و کاروانسراهای تاریخی و ... در حال اجرا است که با اتمام آن ها شاهد افزایش رضایتمندی گردشگران خواهیم بود.

آبدار از اتمام 22 پروژه مرمت و زیرساخت گردشگری تا خاتمه سال 98 اطلاع داد و گفت: با توجه به فعالیت مستمر پروژه های مذکور، 22 پروژه در مراحل تکمیلی به سر می برند که تا خاتمه امسال به طور کامل از لیست پروژه های اجرایی خارج و جهت معین کاربری معرفی خواهند شد، از جمله این پروژه ها می توان به پل پنج چشمه، کبوترخانه دده خان، مسجد کبود و مسجد زرگران بناب، امام زاده کلیبر، مجتمع بین راهی عجب شیر مسجد کریم خان و خانه سلطان قرائی تبریز و مجتمع رفاهی هوراند اشاره نمود.

karnikan.ir: مجله کارنیکان: وبلاگ خبری و تحلیلی

منبع: میراث آریا
انتشار: 7 آذر 1400 بروزرسانی: 7 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 39591

به "افتتاح نمایشگاه دستاوردهای مرمت 1397 آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح نمایشگاه دستاوردهای مرمت 1397 آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید