کاروانسرای سمنان به میراث فرهنگی واگذار گردد

به گزارش مجله سرگرمی، نماینده مردم سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی بر واگذاری کاروانسرای مرکز شهر سمنان به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تأکید کرد.

کاروانسرای سمنان به میراث فرهنگی واگذار گردد

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی استان سمنان، عباس گلرو روز شنبه 4 مردادماه 1399 در ملاقات با مدیرکل و معاونان اداره کل استان گفت: کاروانسرای تاریخی واقع در مرکز شهر سمنان برای حفاظت و بازسازی و فراهم کردن زمینه جذب توریستان به اداره کل استان واگذار گردد.

او با تأکید بر لزوم تعیین شدن نقش سایر دستگاه های اجرایی در حمایت از میراثفرهنگی و اجرای سند توسعه توریستی استان اضافه کرد: سایر دستگاه های اجرایی زیر نظر این اداره کل فعالیت های خود را در حوزه حمایت و توسعه میراث فرهنگی، توریستی و صنایعدستی اجرا نمایند.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: توریستان خارجی به خصوص توریستان چینی که پرتعدادترین توریستان جهان را تشکیل می دهند به جاذبه های طبیعی به خصوص کویر و سایر جاذبه های فرهنگی از جمله مردم شناسی، آشنایی با سایر فرهنگ ها و آداب و سنن توجه دارند.

او با اشاره به اینکه اقلیم سمنان برای توریستی خارجی بسیار قابل توجه است، اضافه کرد: جاذبه های توریستی استان از جمله آب گرم، بیابانک و ... احتیاج به توجه ویژه دارد و این استان می تواند با توجه ویژه به این ظرفیت ها به یکی از استان های برتر در زمینه جذب توریست تبدیل گردد.

گلرو ، توضیح داد: ظرفیت توسعه توریستی در استان مهیا است و به زودی کارگروه توریستی در دفتر نماینده تشکیل می گردد.

او با تأکید بر راه اندازی بازارچه سنتی فروش صنایع دستی در استان و ارائه محصولات صنایع دستی و سوغات و خوراکی های سنتی، گفت: رونق توریستی زمینهساز رونق مالی و افزایش شادابی و نشاط در مردم است.

مهدی جمال مدیرکل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی سمنان نیز گفت: زمانی که زندان مرکزی شهر سمنان از کاروانسرای شاه عباسی واقع در مرکز شهر سمنان به ساختمان جدید خود منتقل شد، این اداره کل برای بازسازی و احیای این اثر فاخر ملی اعلام آمادگی نموده است.

او با تأکید بر اینکه واگذاری این کاروانسرا زمینه احیا، حفاظت و بهره برداری عمومی این یادگار دوران صفویه را فراهم می نماید، اضافه کرد: با واگذاری بنا به میراثفرهنگی، این کاروانسرا می تواند به یکی از جاذبه های اصلی شهر تبدیل گردد.

جمال گفت: کاروانسرای سمنان در سال 1362 محل اداره میراث فرهنگی سمنان بوده است و باید برای فراهم شدن توسعه توریستی استان به این اداره واگذار گردد.

کاروانسرای شاه عباسی مرکز شهر سمنان، به عنوان یکی از 999 کاروانسرای ساخته شده در دوران شاه عباس صفوی است. این کاروانسرا در سال 1352 به ثبت ملی رسید و پس از سه دهه تغییر کاربری و تبدیل آن به زندان مرکزی شهر سمنان با کوشش ها و پیگیری و مستمر مسئولان و مردم آزادسازی شد.

chinaro.ir: تور چین ارزان قیمت، تور پکن، هانگزو، شانگهای، تور نوروز چین همگی را در این وبسایت بیابید.

cicagraphic.ir: مجله گرافیک | همه چیز درباره طراحی بصری و گرافیکی

dorezamin.ir: مجله دور زمین | تور ایتالیا اسپانیا، تور اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی

منبع: میراث آریا
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 103781

به "کاروانسرای سمنان به میراث فرهنگی واگذار گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاروانسرای سمنان به میراث فرهنگی واگذار گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید