لیست 10 رشته شغلی که مشمول حمایت ویژه دولت شدند ، تکلیف مالیات چه می گردد؟

به گزارش مجله سرگرمی، کارگروه مقابله با پیامدهای مالی ناشی از شیوع کرونا مجموع اقدامات عملیاتی در مورد حمایت از کسب وکارهای متضرر در پی شیوع بیماری مذکور را پس از تایید ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا و ابلاغ توسط رئیس جمهور را بیان کرد.

لیست 10 رشته شغلی که مشمول حمایت ویژه دولت شدند ، تکلیف مالیات چه می گردد؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، کارگروه مقابله با پیامدهای مالی ناشی از شیوع کرونا ضمن اشاره به 10 رشته فعالیت مورد تایید برای حمایت ویژه، به دو اقدام مهم حمایتی دیگر در این راستا اشاره نمود. در این راستا، با هدف تمرکز حمایت ها بر کسب و کارهای آسیب دیده، مجموعه فعالیت ها و کسب وکارهایی که بیشترین آسیب را در اثر شیوع بیماری کرونا متحمل شده یا می شوند به توضیح ذیل مشخص شده است.

گفتنی است حمایت های پیش بینی شده دولت برای کاهش اثرات مالی شیوع بیماری کرونا معطوف به بخش های غیر دولتی به ویژه بخش خصوصی بوده و انتخاب این رشته فعالیت ها متناسب با شرایط بیماری و شرایط آینده مالی کشور، قابل بازنگری، کاهش یا افزایش است.

این رشته فعالیت ها عبارتند از:

- مراکز فراوری و توزیع غذاهای آماده اعم از رستوان ها، بوفه ها، طباخی، تالارهای پذیرایی، قهوه خانه ها، اغذیه فروشی ها (و موارد مشابه به تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت)

- مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل ها، هتل آپارتمان ها، مجتمع های جهانگردی و گردشگری، مهمان پذیرها، مهمانسراها، مسافرخانه ها، زائرسراها، مراکز بوم گردی، مراکز اقامتی، پذیرایی، تفریحی و خدماتی بین راهی (و موارد مشابه به تشخیص وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی)

- حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری و برون شهری اعم از هوائی، جاده ای، ریلی و دریایی (و موارد مرتبط به تشخیص وزارت راه و شهرسازی)

- دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری و زیارتی

- فراوری و توزیع پوشاک

- فراوری و توزیع کیف و کفش

- مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه

- مراکز، باشگاه ها و مجتمع های ورزشی و تفریحی

- مراکز و مجتمع های فرهنگی، آموزشی، هنری و رسانه ای (و موارد مرتبط به تشخیص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)

- مراکز فراوری، توزیع و فروش صنایع دستی

بر اساس این اطلاعیه، از آنجاکه بیماری کرونا اثرات قابل توجهی بر شرایط مالی و توان پرداخت صاحبان کسب و کار گذاشته است و به منظور حمایت از کسب و کارهای مالی و با پیشنهاد وزارت امور مالی و دارایی، ستاد ملی مقابله با کرونا مجموعه حمایت های مالیاتی مورد احتیاج را تایید کرد که توسط رییس جمهور جهت اجرا ابلاغ شد.

در این ابلاغیه، پرداخت های مالیاتی و همچنین سررسید بدهی های مالیاتی گذشته مربوط به اواخر سال 1398 و اوایل سال 1399 به تعویق افتاده است. جزئیات این تصمیم ها و حمایت ها توسط سازمان امور مالیاتی اعلام خواهد شد. همچنین به منظور تشویق خیرین در تامین تجهیزات و ملزومات مورد احتیاج مقابله با ویروس کرونا در دوره چهار ماهه ذیل، با تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا و ابلاغ رییس جمهور، یاری های نقدی و غیرنقدی اشخاص حقیقی و حقوقی در اسفندماه 1398 و سه ماهه اول سال 1399 که جهت تأمین لوازم و تجهیزات مصرفی مورد احتیاج تمام بیمارستان ها و مراکز درمانی دولتی و تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی و نیروهای مسلح و سایر مراکز درمانی مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جهت مبارزه با ویروس کرونا که مورد تایید وزارت مذکور قرار گیرد به عنوان هزینه های قابل قبول مالیاتی در سالِ پرداخت محسوب می گردد.

euroro.ir: اروپا: سفر به مهد فناوری و میراث دار تمدن باستانی روم و یونان

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 آذر 1400 بروزرسانی: 3 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 83498

به "لیست 10 رشته شغلی که مشمول حمایت ویژه دولت شدند ، تکلیف مالیات چه می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیست 10 رشته شغلی که مشمول حمایت ویژه دولت شدند ، تکلیف مالیات چه می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید