یونکر: اتحادیه اروپا باید تصمیم گیری به اتفاق آراء را کنار بگذارد

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا ضمن حمایت از در پیش دریافت یک سیاست مشترک نظامی و دفاعی در اتحادیه اروپا همچنین گفت که در زمینه سیاست خارجی باید تصمیم گیری به اتفاق آراء کنار گذاشته گردد.

یونکر: اتحادیه اروپا باید تصمیم گیری به اتفاق آراء را کنار بگذارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ ، یان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در سخنانی در ایالت بادن- وورتمبرگ آلمان خواهان توسعه اتحادیه دفاعی اروپایی و یک هماهنگی بهتر بین اعضای این اتحادیه در زمینه سیاست تدارکات نظامی شد.

یونکر همچنین در بخش دیگری از سخنانش توضیح داد که اتحادیه اروپا باید در زمینه سیاست خارجی از اصل تصمیم گیری بر اساس اتفاق آراء خداحافظی کند. عامل مشخص نماینده در تصمیم گیری ها باید رای اکثریت واجد شرایط باشد.

رئیس کمیسیون اروپایی همچنین توضیح داد که من یک پیغام برای بقیه جهان دارم و آن این است که این طور نمی تواند باشد که ما در این راستا که نقض حقوق بشر در چین را محکوم کنیم شکست بخوریم به این دلیل که یونانی ها می خواهند رعایت حال سرمایه گذاری های خود در این کشور را نمایند و از این محکومیت جلوگیری نمایند.

وی همچنین توضیح داد که بیشتر باید درباره آینده اروپایی صحبت گردد. وی به کمیسیون جدید اروپایی که قرار است سال جاری اعضای جدیدش از طرف کشورهای عضو پیشنهاد داده شده و توسط مجلس اروپایی تایید گردد توصیه کرد که از ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان فاصله بگیرد. وی خطاب به منفرد وبر، رئیس فراکسیون حزب مردم اروپا و نامزد ریاست جدید کمیسیون اروپایی گفت که حزب ملی محافظه کار فیدز اوربان را از این فراکسیون حذف کند.

مجلس آلمان خواهان لغو اصل تصمیم گیری به اتفاق آراء در اتحادیه اروپا شد

یونکر در بخش دیگری از سخنانش به مسئله برگزیت پرداخته و آن را فاجعه بارترین تصمیم دوران بعد از جنگ در اروپا دانست. به گفته وی اگر انگلیسی ها یک تمدید تاریخ برگزیت را درخواست نمایند باید شهروندان خود را به شرکت در انتخابات اروپا فراخوانند. اینکه آیا این عاقلانه است مسئله ای دیگر است.

انگلیس قرار است بر اساس برنامه های اتخاذ شده در 29 ماه مارس از اتحادیه اروپا خارج گردد. یک توافق بین بروکسل و لندن درباره روند برگزیت اواسط ژانویه از طرف مجلس لندن رد شد. در این شرایط در کنار یک خروج نامنظم انگلیس با عواقب مالی بسیار سخت برای اروپا و انگلیس احتمال به تعویق افتادن تاریخ برگزیت هم قابل تصور است. اگر تاریخ برگزیت تا بعد از تابستان به تعویق بیفتد انگلیس ممکن است مجبور گردد بار دیگر در انتخابات مجلسی اروپا شرکت کند.انتخابات مجلسی اروپا از23 تا 29 ماه می سال 2019 در اتحادیه اروپا برگزار می گردد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 13139

به "یونکر: اتحادیه اروپا باید تصمیم گیری به اتفاق آراء را کنار بگذارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یونکر: اتحادیه اروپا باید تصمیم گیری به اتفاق آراء را کنار بگذارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید