گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه پایش می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، ارومیه - خبرنگاران - رییس پارک ملی دریاچه ارومیه گفت: جزیره های کبودان، اشک، اسپیر و آرزو در محوطه این پارک، زیستگاه 200 راس گوزن زرد ایرانی است و این گونه جانوری با هدف حفظ نسل به وسیله دوربین های آنلاین مورد پایش قرار می گیرد.

گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه پایش می گردد

بهزاد شیرپنجه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران افزود: طی سال های اخیر جهت حفاظت از این گونه جانوری در این جزیره اقداماتی اجرا شده است که از جمله مهمترین آنها می توان به احداث آبشخور و نصب این دوربین ها اشاره نمود.

وی افزود: بدون شک احیا و حفاظت از جمعیت گوزن زرد ایرانی احتیاجمند صرف هزینه های بسیار و آنالیز های کارشناسی دقیق تر است.

وی گفت: کبودان با وسعت سه هزار و 300 هکتار، اشک با وسعت 2 هزار 500 هکتار، اسپیر با وسعت یکهزار و 200 هکتار و آرزو با وسعت 800 هکتار مکان امنی برای زیست این گونه است.

شیرپنجه گفت: پنج برنامه برای حفاظت از گوزن زرد ایرانی و گونه های غاز پیشانی سفید کوچک، میش مرغ، خرس قهوه ای و پلنگ تهیه و تدوین و آبشخورهای منطقه برای حفاظت و زاد و ولد آنها ساماندهی شده است.

وی استحصال آب باران و روان آب های سطحی از سطوح عایق طبیعی و مصنوعی را یکی از الگوهای کاربردی برای ذخیره سازی آب جهت مصارف مورد نظر از جمله تامین آب شرب مورد احتیاج حیات وحش دانست و بیان نمود: سال جاری حیات وحش این پارک ملی از وضعیت زیستی بسیار مطلوبی برخوردار است.

به گزارش خبرنگاران دریاچه ارومیه دارای 102 جزیره بزرگ و کوچک به مساحت 33 هزار و 486 هکتار می باشد که از سوی سازمان یونسکو به عنوان اندوخته طبیعی دنیا به ثبت رسیده است.

7125/7129

اسلیم فا: اسلیم فا: مجله دوخت و دوز، طراحی لباس و انتخاب لباس

منبع: ایرنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 19764

به "گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه پایش می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه پایش می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید