گران قیمت ترین حیوانات خانگی دنیا!

به گزارش مجله سرگرمی، وبسایت روزیاتو-فروغ بیداری: اسم حیوان خانگی که به میان می آید اغلب سگ و گربه یا نهایتا همستر و خرگوش یا لاک پشت در ذهنمان شکل می گیرد. اما در این مطلب قرار است شما را با حیواناتی آشنا کنیم که بسیار نادر و گران قیمت هستند و ثروتمندانی در دنیا از آنها به عنوان حیوان خانگی نگهداری می نمایند.

گران قیمت ترین حیوانات خانگی دنیا!

دیدن فردی که یکی از اتاق هایش را به 12 گربه پرشین بسیار زیبایش اختصاص داده باشد و هر ماه میلیون ها تومان خرج خورد و خوراک آنها کند عجیب است. اما فراتر از آنها، افرادی هستند که حیوانات عادی برایشان چندان جذاب نیست و سراغ جانداران خاصی می روند تا در خانه و در کنارشان باشند و هر ماه حسابی خرجشان نمایند.

1- میمون سبز (The Green Monkey)

حتما با دیدن اسب به جای میمون حسابی تعجب نموده اید. اما میمون سبز در واقع نام نوعی اسب از نژاد تروبرد است؛ نژادی از اسب که بیشتر به خاطر استفاده از آن در مسابقات سوارکاری شناخته شده است. این اسب خاص در سال 2006 میلادی با قیمت 16,000,000 دلار فروخته شد.

2- گاوی به نام میسی (Missy The Cow)

میسی نام یک گاو هولشتاین است که به خاطر فراوری مقدار بسیار زیاد شیر در جهان مشهور است. فارغ از شیر بسیار زیادی که میسی دارد، یک گروه سرمایه گذار کانادایی در سال 2009 میلادی آن را به قیمت 1,200,000 دلار خریداری کردند به این امید که جنین این گاو را پرورش دهند و به این واسطه این نژاد از گاو را بیشتر نموده و شیر بیشتری فراوری نمایند. همین امر سبب شهرت جهانی میسی شد.

البته باید بدانید که این خانم گاو گران قیمت ترین گاوی نیست که در جهان خرید و فروش شده است. در کشوری همچون کانادا سالانه رقابتی با عنوان گاو برتر سال برگزار می گردد و این حیوانات با قیمت های نجومی معامله می شوند.

3- ماستیف تبت (Tibetan Mastiff)

همان طور که از نام این سگ تعیین است به فلات تبت تعلق دارد؛ جایی در نزدیکی کشورهای چین، مغولستان و اطراف آن. این نژاد سگ عموما به منظور نگهبانی، شکار و گله داری پرورش داده می گردد. به آن شیر سگ هم می گویند.

ماستیف تبت گران ترین سگ جهان است. اگرچه مسائل ژنتیکی و آلرژی های این نژاد باعث شده تا این سگ کمیاب باشد. قد ماستیف تبت بین 61 تا 71 سانتی متر و وزنش بین 64 تا 99 کیلوگرم متغیر است. این گونه جانوری در کشور چین با قیمت 582,000 خریداری شده است.

4- سِر لنسیلات آنکور (Sir Lancelot Encore)

سِر لنسیلات آنکور نوعی لابرادور است که با قیمت 155,000 دلار معامله می گردد. دلیل قیمت بسیار بالای آقای آنکور شیوه شکل گیری و تولد آن است. این سگ در واقع از فراوری مثل غیرلقاحی از سگی به نام Sir Lancelot که در اثر سرطان جانش را از دست داد، فراوری شده است. به همین خاطر ارزشمند و گرانبهاست. خانواده ای که از این آقا نگهداری می نمایند به شدت به او وابسته هستند.

باید بدانید نژاد لابرادور رتریور به خاطر داشتن بدنی کوچک، سفت و محکم به عنوان سگ های ورزشی نیز استفاده می گردد. لابرادورها با هوش بالا، شخصیت خوب و اعصاب آرامشان شناخته می شوند و یکی از نژادهای پر هوادار درآمریکا هستند.

5- توله شیر سفید (White Lion Cubs)

در بعضی از کشورها به مردم اجازه داده می گردد تا حیوانات وحشی و خطرناک را به عنوان حیوان خانگی خود نگهداری نمایند. شیر سفید یکی از گونه های بسیار نادر و کمیاب شیر است که بعضی دوستداران این جانور آن را در خانه خود دارند. شیری که در عکس می بینید، 138,000 دلار قیمت دارد. یک ژن مغلوب باعث رنگ نامعمول شیر سفید شده است.

6- سوسک گوزنی نادر (Rare Stag Beetle)

شاید برایتان عجیب باشد که یک سوسک را بتوان به عنوان یک حیوان خانگی سرپرستی کرد. اما پرورش دهنده حیوانات در کشور ژاپن 89,000 دلار برای خرید این سوسک هزینه نموده است. این قیمت باعث شده تا این سوسک گوزنی به عنوان گران قیمت ترین حشره جهان شناخته گردد.

7- طوطی کاکلی نخل (Palm Cockatoo)

گران قیمت ترین گونه طوطی در جهان، طوطی کاکلی نخل است که با قیمتی حدود 16,000 دلار در سراسر جهان خرید و فروش می گردد. برخلاف بیشتر طوطی ها که مملو از رنگ های روشن هستند، این طوطی سیاه رنگ است. طوطی کاکلی نخل بومی کوئینزلند استرالیاست.

8- ماکائو آبی سنبلی (Hyacinth Macaw)

ماکائو را با قیمتی حدود 14,000 دلار خرید و فروش می نمایند. این پرنده گران قیمت یکی از حیواناتی است که طول عمر بسیار طولانی دارند. ماکائو آبی سنبلی بومی شرق و مرکز آمریکای جنوبی است. محبوبیت ماکائو آبی سنبلی به عنوان حیوان خانگی سبب کاهش جمعیت وحشی آنان تا مرز انقراض و قرار دریافت این گونه در لیست قرمز (درمعرض تهدید) شده است.

9- میمون (De Brazzas Monkey)

بعد از شامپانزه (50,000 دلار)، میمون (De Brazzas) یکی از گران قیمت ترین میمون های جهان است. این میمون را با قیمتی حدود 10,000 دلار معامله می نمایند. این گونه آفریقایی برای ریش بلند سفید و موهای نارنجی خود محبوبیت زیادی دارد.

10- توکان (Toucan)

منقار بلند و رنگارنگ بارزترین تعیینه توکان است. این منقار ممکن است تا دو سوم طول کل بدنش را شامل گردد. توکان ها را می توان فقط در نقاط مرکزی و جنوبی آمریکا یافت. این پرنده هرگز مهاجرت نمی نماید و فقط حداکثر 21 تخم می تواند بگذارد. هرگز گروه بزرگی از توکان ها با هم مشاهده نشده است.

توکان از طریق پرت کردن سر خود به سمت عقب غذا را به داخل گلویش پرت می نماید. این پرنده فوق العاده زیبا با قیمت 10,000دلاری خرید و فروش می گردد و یکی از گران ترین حیوانات خانگی است.

اسلیم فا: اسلیم فا: مجله دوخت و دوز، طراحی لباس و انتخاب لباس

منبع: برترین ها
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 27269

به "گران قیمت ترین حیوانات خانگی دنیا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گران قیمت ترین حیوانات خانگی دنیا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید