هند تدابیر امنیتی در شهرهای بزرگ را افزایش داد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، مقامات هند درآستانه برگزاری نماز آدینه و از بیم بالاگرفتن اعتراضات به قوانین تبعیض آمیز اصلاح حق شهروندی، تدابیر امنیتی را در اغلب شهرهای بزرگ این کشور تشدید و دسترسی به شبکه تلفن همراه در بعضی مناطق را محدود نموده اند.

هند تدابیر امنیتی در شهرهای بزرگ را افزایش داد

روز یازدهم دسامبر امسال، مجلس هند لایحه ای جنجالی را به تصویب رساند که به موجب آن، به اقلیت های مذهبی از جمله هندوها، بودائیان، مسیحیان، سیکها و پارسیانی که در کشورهای همجوار با خطر شکنجه و تعقیب روبرو هستند، شهروندی اعطا می گردد. اما عدم گنجاندن اقلیت مسلمان در این مصوبه سبب شد تا منتقدان این قانون را تبعیضی آشکار علیه 200 میلیون اقلیت مسلمان در کشور هند بدانند.

از زمان تصویب این لایحه تا به امروز کشور هند شاهد اعتراض هایی سراسری بوده است که دست کم 22 کشته و بیش از هزاران زخمی برجای گذاشته است.

بعضی شبکه های تلویزیونی از توسل پلیس دهلی نو-پایتخت هند- به تدابیر ویژه امنیتی مانند ممنوعیت برگزاری تجمع خبر می دهند حال آنکه استان آترا پارادش که پرجمعیت ترین استان هند است، از یک هفته پیش شاهد چنین محدودیت هایی است.

با این حال پیش بینی می گردد که بعد از برگزاری نماز آدینه، شاهد تجمع هزاران معترض در شهرهایی چون دهلی، بمبئی، کلکته و احمدآباد باشیم.

اسلیم فا: اسلیم فا: مجله دوخت و دوز، طراحی لباس و انتخاب لباس

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 65166

به "هند تدابیر امنیتی در شهرهای بزرگ را افزایش داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هند تدابیر امنیتی در شهرهای بزرگ را افزایش داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید