مناطق آزاد، فرصتی برای رونق و توسعه گردشگری

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، مناطق آزاد را فرصتی برای رونق و توسعه گردشگری در کشور دانست و گفت: قوانین حاکم بر این مناطق با تکیه بر جذب گردشگر می تواند منجر به شکوفایی مالی گردد.

مناطق آزاد، فرصتی برای رونق و توسعه گردشگری

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، بهروز عمرانی که امروز چهارشنبه 26 تیر 98 در منطقه آزاد ماکو سخن می گفت توضیح داد: گره خوردن مناطق آزاد ماکو و ارس به وسیله منطقه حفاظت شده مراکان می تواند تحولی در گردشگری منطقه ایجاد کند.

او با اشاره به وجود آثار و بنا های تاریخی منحصربه فرد در مناطق آزاد ماکو و ارس گفت: منطقه آزاد ارس در مورد مرمت آثار تاریخی بخصوص کلیسای سنت استپانوس اقدامات پژوهشی خوبی انجام داده است.

وی با اشاره به ضرورت احیای هنر های سنتی و حفظ اصالت صنایع دستی در مناطق آزاد توضیح داد: راه حفظ بقای هنر های سنتی، کاربردی کردن آن هاست.

عمرانی مناطق آزاد را فرصتی برای رونق و توسعه گردشگری در کشور دانست و گفت: قوانین حاکم بر این مناطق با تکیه بر جذب گردشگر می تواند منجر به شکوفایی مالی گردد.

وی توضیح داد: ضروری است در این زمینه تفاهم نامه ای بین مناطق آزاد و سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری منعقد گردد.

اسلیم فا: اسلیم فا: مجله دوخت و دوز، طراحی لباس و انتخاب لباس

منبع: میراث آریا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 39791

به "مناطق آزاد، فرصتی برای رونق و توسعه گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مناطق آزاد، فرصتی برای رونق و توسعه گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید