مراسم تحلیف دولت جدید اتریش برگزار گردید

به گزارش مجله سرگرمی، خبرگزاری صدا و سیما نوشت: مراسم تحلیف دولت جدید موقت اتریش ظهر امروز در کاخ ریاست جمهوری و در نزد الکساندر فاندربلن رییس جمهور برگزار گردید.

مراسم تحلیف دولت جدید اتریش برگزار گردید

مراسم تحلیف دولت جدید موقت اتریش ظهر امروز در کاخ ریاست جمهوری و در نزد الکساندر فاندربلن رییس جمهور برگزار گردید. دولت جدید و موقت اتریش شامل دوازده وزیر بوده که قرار است تا ماه سپتامبر یعنی تا برگزاری انتخابات زودهنگام مجلس این کشور؛ اداره امور کشور را در دست بگیرند.برگیته بیرلاین صدراعظم اتریش بعنوان اولین زنی است که در تاریخ اتریش این سمت را برعهده می گیرد.

پس از برملا شدن رسوایی رییس حزب آزادی و یکی از احزاب تشکیل دهنده دولت ائتلافی اتریش ؛ سباستین کورتس صدراعظم این کشور و دولت اقلیتش از سوی نمایندگان مجلس اتریش رای عدم اعتماد گرفت و از قدرت برکنار شد. براساس قانون اساسی اتریش، رییس جمهور تا برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور که در ماه سپتامبر آینده خواهد بود می تواند صدراعظم جدید انتخاب کند.

آلکساندر فاندربلن رییس جمهور اتریش در مراسم تحلیف دولت جدید موقت گفت: اطمینان دارد دولت جدید به شکل خوبی؛ اتریش را نشان خواهد داد و این برای اولین بار است که یک زن بعنوان صدراعظم اتریش زمام امور کشور را در دست گرفته و همچنین نیمی از اعضای دولت را زنان تشکیل می دهند.

310311

اسلیم فا: اسلیم فا: مجله دوخت و دوز، طراحی لباس و انتخاب لباس

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 26212

به "مراسم تحلیف دولت جدید اتریش برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراسم تحلیف دولت جدید اتریش برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید