عادل الجبیر: در حال تحقیق بر روی عامل حملات به آرامکو هستیم

به گزارش مجله سرگرمی، فارس نوشت: وزیر مشاور در امور خارجه سعودی با تکرار سخنان گذشته خود، مدعی شد که ایران عامل حملات پهپادی به تأسیسات آرامکو بوده است.

عادل الجبیر: در حال تحقیق بر روی عامل حملات به آرامکو هستیم

عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی و مارک لوکوک معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه در یمن، امروز (چهارشنبه) در نیویورک دیدار و گفت وگو کردند و پس از آن در مقابل خبرنگاران به سؤالات آنها پاسخ دادند.

به نوشته پایگاه خبری شبکه العربیه، عادل الجبیر مدعی شد که دولت سعودی حمایت های لازم را از سازمان های بشردوستانه که در یمن فعالیت می نمایند، به عمل می آورد.

او که در روزهای گذشته بخش اصلی فعالیت دیپلماتیک خود در نیویورک را به حمله علیه ایران اختصاص داده است، بار دیگر ایران را به دست داشتن در حملات تلافی جویانه انصارالله و ارتش یمن متهم کرد. الجبیر، رفتار ایران را ستیزه جویانه خواند و گفت که باید این رفتارها متوقف گردد و ایران باید به قوانین بین المللی احترام بگذارد.

این مقام سعودی همچنین گفت که تحقیقات درباره منبع حملات به آرامکو ادامه دارد و دلایلی مبنی بر اینکه سلاح های به کار برده شده ایرانی بودند، در دست است. به گفته وزیر مشاور در امور خارجه سعودی، ریاض در حال مشورت با همپیمانان خود برای برداشتن گام هایی جهت پاسخ به ایران است.

در ادامه مارک لوکوک معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه در یمن نیز به دشواری های تیم تحت نظر خود در یمن پرداخت و گفت که دشواری های زیادی در بعضی مناطق یمن برای رساندن یاری های بشردوستانه وجود دارد. کمال الجندوبی رئیس تیم کارشناسان سازمان ملل در امور یمن در 19 شهریور گذشته گفته بود که دولت های سعودی و امارات مانع از ورود کارشناسان سازمان ملل به بعضی مناطق در یمن می شوند.

لوکوک گفت که تیم سازمان ملل برای رساندن خود به گرسنگان و بیماران یمنی با تهدیدات متعددی روبرو است.

310311

اسلیم فا: اسلیم فا: مجله دوخت و دوز، طراحی لباس و انتخاب لباس

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 46964

به "عادل الجبیر: در حال تحقیق بر روی عامل حملات به آرامکو هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عادل الجبیر: در حال تحقیق بر روی عامل حملات به آرامکو هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید