طیبی: رونمایی از طرح های علمی جهاد دانشگاهی با موضوع برطرف نیازهای فناورانه کشور

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس جهاد دانشگاهی از رونمایی طرح های علمی جهاد دانشگاهی با موضوع برطرف نیازهای فناورانه کشور اطلاع داد.

طیبی: رونمایی از طرح های علمی جهاد دانشگاهی با موضوع برطرف نیازهای فناورانه کشور

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی در نشست خبری صبح امروز انجام فعالیت های شاخص علمی، فرهنگی و آموزش مهارتی به منظور برطرف نیازهای فناورانه کشور و ایجاد خودباوری در جوانان را از اهداف مهم تاسیس جهاد دانشگاهی برشمرد و گفت: اساس کار ما در جهاد دانشگاهی برطرف نیازها بوده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته از 10 طرح مهم رونمایی شد، گفت: اکنون وارد حوزه های مهم الکترونیکی همچون زباله های فلزی شده ایم به طوریکه ابراز مختلفی برای نشانه گذاری در بافت های سرطانی مورد تایید جهاد قرار گرفته است، این طرح داروی درمان سوءهاضمه دارویی جدید است که تحقیقات بالینی آن توسط جهاد انجام گرفته است و در مراسم سالگرد جهاد از آن رونمایی می گردد.

وی با بیان اینکه رونمایی و تحویل دکل دوم جهاد دانشگاهی به زودی انجام می گردد، گفت: طراحی و ساخت این دکل توسط جهاد بوده است.

به گفته طیبی، همچنین مرکز چاقی دیابت از سوی پژوهشگاه رویان افتتاح می گردد.

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: طی یک سال گذشته 555 قرارداد پژوهشی منعقد شد و در مجموع 1108 پروژه درحال کار هستند و حدود 1100 میلیارد تومان ارزش قرارداد کارفرمایی تنها است، نرخ رشد اعتبارات پژوهشی ما به 47 درصد رسیده است و در حوزه مقالات هم 603 مقاله خارجی چاپ نموده ایم.

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: جهاد توانایی ساخت موتورهای الکترونیکی را داشت و اکنون قرارداد این موتورها درحال تدوین است، دانش ساخت بسیاری فناوری ها به دست آمده و مسؤولیت کنترل رانش یک واگن کاملا ایرانی توسط جهاد دانشگاهی انجام می گردد، از سوی صندوق توسعه ملی مبلغ 15 میلیون یورو به جهاد داده شده و با معاونت علمی توافقی برای پیشبرد برنامه های فناورانه حاصل شده است.

اسلیم فا: اسلیم فا: مجله دوخت و دوز، طراحی لباس و انتخاب لباس

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 35789

به "طیبی: رونمایی از طرح های علمی جهاد دانشگاهی با موضوع برطرف نیازهای فناورانه کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طیبی: رونمایی از طرح های علمی جهاد دانشگاهی با موضوع برطرف نیازهای فناورانه کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید