طوفان در راه این 5 استان، مسافران احتیاط نمایند

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران : سازمان هواشناسی با صدور هشدار وزش باد نسبتاً شدید برای 5 استان از افزایش نسبی دما و جو آرام در بیشتر منطقه ها کشور طی 5 روز آینده اطلاع داد.

طوفان در راه این 5 استان، مسافران احتیاط نمایند

به گزارش تسنیم، پیش بینی کلی نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی نشان می دهد طی 5 روز آینده در بیشتر منطقه ها کشور جو آرام همراه با افزایش نسبی دما پیش بینی شده است.

امروز در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در شمال آذربایجان غربی، شمال و شرق آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات البرز، کرمان و سیستان و بلوچستان رشد ابر و بارش های پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی خواهد بود.

فردا یکشنبه در شمال استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و جنوب سیستان و بلوچستان و دوشنبه در نیمه شمالی استان های آذربایجان شرقی و اردبیل به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در منطقه ها مستعد وقوع پدیده گردوخاک پیش بینی شده است.

سه شنبه آینده نیز در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی بارش پراکنده گاهی وزش باد روی می دهد.

رستوران های روباز مشهد

رستوران نزدیک حرم مشهد

فهرست وسایل سفر به مشهد با اتوبوس

به گزارش تسنیم، طی 5 روز آینده در بعضی منطقه ها شرق، غرب و دامنه های جنوبی البرز در بعضی ساعات وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک پیش بینی شده است. امروز دریای خزر و تا فردا خلیج فارس، غرب تنگه هرمز و شرق دریای عمان مواج و متلاطم است.

توصیف سامانه: افزایش گرادیان فشار سطح زمین

زمان سرانجام: شنبه 1402/03/27

نوع مخاطره: وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، خیزش و نفوذ گردوخاک

منطقه اثر:

شنبه 1402/03/27: شرق و جنوب سمنان، خراسان رضوی، ایلام، خوزستان، بوشهر.

اثر مخاطره: در منطقه ها مستعد خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست ها و سازه های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال ها و درختان کهنسال.

توصیه: اجتناب از تردد غیرضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و بچه ها، احتیاط در تردد جاده ای، اطمینان از استحکام سازه های موقت، احتیاط در فعالیت های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان های نیمه کاره و درختان کهنسال.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 28 خرداد 1402 بروزرسانی: 28 خرداد 1402 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 164529

به "طوفان در راه این 5 استان، مسافران احتیاط نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طوفان در راه این 5 استان، مسافران احتیاط نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید