طرز تهیه سوپ مارچوبه مجلسی به ساده ترین روش

به گزارش مجله سرگرمی، گرچه تا چند دهه قبل تنها مردم اروپا، آفریقای شمالی و غرب آسیا از فواید بی شمار مارچوبه بهره می بردند، اما با آغاز کاشت آن در ایران، مارچوبه با همه گرانی اش به گیاهی در دسترس برای آماده کردن غذاهای مقوی و تا حدی لوکس تبدیل شده است. اگر شما هم می خواهید از خواص فراوانش بی نصیب نمانید، طرز تهیه سوپ مارچوبه را در ادامه بخوانید و برای آماده کردن این سوپ مجلسی نیم ساعت وقت بگذارید.

طرز تهیه سوپ مارچوبه مجلسی به ساده ترین روش
  • مواد لازم برای تهیه سوپ مارچوبه

مارچوبه نیم کیلو

جعفری ساطوری دو قاشق غذاخوری

آرد دو قاشق غذاخوری

خامه ترش یا فرادما یک پیمانه

کره دو قاشق غذاخوری

نمک و فلفل به مقدار لازم

  • طرز تهیه سوپ مارچوبه مجلسی

مرحله اول

مارچوبه را تا آنجا که نازک و ترد است ببرید و دم آن را کنار بگذارید. در یک قابلمه دو لیوان آب را همراه با مقداری نمک به جوش بیاورید و قبل از ادامه دادن کار، یک ظرف آب یخ را کنار دستتان بگذارید.

سر مارچوبه ها را در آب جوش بریزید و بعد از حدود دو دقیقه و کمی تغییر کردن رنگشان، آنها را با کفگیر بیرون آورده و در آب یخ بریزید.

مرحله دوم

نیمی از کره را در یک قابلمه روی آتش ملایم آب کنید. سپس آرد را در قابلمه ریخته و برای دو تا سه دقیقه تفت دهید. وقتی رنگ آرد کمی تغییر کرد، 9 پیمانه آب در قابلمه بریزید و شعله را برای به جوش آمدن آب تند کنید. حالا دم مارچوبه ها را در آب بریزید و شعله را کم کنید. در قابلمه را ببندید و حدود 45 دقیقه به مارچوبه ها برای پختن فرصت بدهید.

مرحله سوم

دم مارچوبه را با کفگیر از قابلمه بیرون بیاورید و دور بیندازید. حدود 10 تا 12 دقیقه پیش از کشیدن سوپ، قسمت های ترد مارچوبه را در قابلمه بریزید و نمک و فلفل را هم اضافه کنید.

مرحله چهارم

هنگام کشیدن سوپ، خامه و نیمه باقی مانده کره را به آن اضافه کنید و چند دقیقه روی شعله ملایم بگردانید. سپس سوپ را در ظرف دلخواهتان سرو کنید.

می توانید سوپ مارچوبه را مثل سوپ تره فرنگی با مقداری جعفری و خامه ترش تزیین کنید یا اینکه به جای خامه ترش یا فرادما در ترکیب این سوپ، از ماست چکیده بهره ببرید.

اسلیم فا: اسلیم فا: مجله دوخت و دوز، طراحی لباس و انتخاب لباس

منبع: کتاب کاله
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 59762

به "طرز تهیه سوپ مارچوبه مجلسی به ساده ترین روش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سوپ مارچوبه مجلسی به ساده ترین روش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید