سرمربی تیم ملی ژیمناستیک: قول مدال در آسیایی و بازیهای کشورهای اسلامی نمی دهم

به گزارش مجله سرگرمی، سرمربی تیم ملی ژیمناستیک هنری ضمن مثبت ارزیابی کردن عملکرد ژیمناست ها در تورنمنت جهانی باکو گفت: در دو رقابت پیش رو قول کسب مدال نمی دهم اما تلاش می کنیم که در تیمی بتوانیم حداقل جزوه شش تیم اول قرار گیریم.

سرمربی تیم ملی ژیمناستیک: قول مدال در آسیایی و بازیهای کشورهای اسلامی نمی دهم

محمد آذرپی در گفت وگو با خبرنگاران، در مورد شرایط آمادگی ژیمناست ها اظهار کرد: اردوی آمادگی ژیمناست ها جهت حضور در بازی های کشورهای اسلامی و همچنین رقابت های قهرمانی آسیا تایلند از در حال پیگیری است. در 19 فروردین ماه آخرین مرحله انتخابی بزرگسالان و جوانان انجام خواهد شد.

او ادامه داد: ژیمناست ها تا دهم نوروز نیز در اردو به سر می بردند و در آن زمان آمادگی آنها بسیار بالا رفته بود اما اکنون آمادگی آن ها به 60 تا 70 درصد رسیده است که باید تا هنگام برگزاری این مسابقات، دوباره به شرایط مطلوب برسند.

او در مورد کنندگان ایران در مسابقات کشورهای اسلامی و قهرمانی آسیا گفت: در بازی های کشورهای اسلامی باکو سه ژیمناست و در قهرمانی آسیا که به میزبانی تایلند برگزار می شود، 10 ژیمناست ایرانی اعزام خواهند شد. در قهرمانی آسیا پنج ژیمناست جوان و پنج بزرگسال خواهیم داشت که در انفرادی و تیمی رقابت خواهند کرد.

سرمربی تیم ملی ژیمناستیک هنری در مورد پیش بینی کسب مدال توسط ژیمناست ها در این دو رقابت ها اظهار کرد: همانطور که قبل از مسابقات هیروشیما نیز گفتم قول کسب مدال نمی دهم. ممکن است در طول مسابقات ژیمناست ایرانی با قهرمان المپیک رقابت کند و این شرایط را سخت خواهد کرد. همانطور که در تورنمنت باکو کلاس کار بسیار بالا بود و در خرک حلقه و پرش خرک شرایط از المپیک هم سخت تر بود. به طوری که قهرمان المپیک در جایگاه دوم قرار گرفت.

او ادامه داد: قول کسب مدال نمی دهم اما تلاش می کنیم که در تیمی بتوانیم حداقل جزوه شش تیم اول قرار گیریم. هرچند که با قوانین جدید کار بسیار سخت است. ژیمناست ها در باکو نشان دادند که با همین قوانین جدید نیز می توانند خودی نشان دهند.

وی در مورد عملکرد ژیمناست ها در تورنمنت باکو گفت: کیخا در خرک حلقه با امتیاز های بالای 14/25 توانست هم به فینال برسد و هم در این وسیله حرکتی را ثبت کنند. داور مسابقه بعد از اجرای این حرکت، ثبت حرکت جدید را به کیخا تبریک گفت و با او دست داد.

سرمربی تیم ملی ژیمناستیک هنری عملکرد ورزشکاران را در تورنمنت باکو مثبت دانست و در این باره گفت: با توجه به تغییر در قوانین داوری ما سعی داشتیم تا حداقل در یک یا دو وسیله به فینال دست پیدا کنیم و خدا را شکر توانستیم در وسیله خرک حلقه توسط کیخا به فینال برسیم. محمد کهنی نیز قبل از اعزام به مسابقات باکو آسیب دید اما خوشبختانه توانست با تنها دو صدم اختلاف نهم شود و فینال را از دست بدهد. او اگر پرش خود را خراب نمی کرد 70 تا 80 درصد شانس کسب مدال را داشت. سامان مدنی هم با توجه به تغییرات جدید در قوانین باز هم توانست نمره خوبی را کسب کند.

او اظهار داشت: کنندگان ایران توانستند عملکرد خوبی در تورنمنت جهانی باکو داشته باشند. البته حضور در این مسابقات بیشتر جهت کسب تجربه بود تا هم قبل از اعزام به مسابقات کشورهای اسلامی و قهرمانی آسیا، مسابقات برون مرزی را تجربه کنند و هم با جو سالن و وسایل مسابقات باکوآشنا شوند. مسابقات کشورهای اسلامی نیز در همان سالن و با همان وسایل برگزار می شود.

آذرپی در مورد اظهار نظر برخی از کارشناسان در رشته ژیمناستیک گفت: ژیمناستیک با سایر رشته های ورزشی فرق دارد فردی می تواند در این رشته کارشناسی کند که یا خود از قهرمانان این رشته و یا مربی ای باشد که چند ژیمناست به تیم ملی تحویل داده باشد. یا حداقل با قوانین جدید و به روز ژیمناستیک آشنا باشد. کسی بدون این شرایط نمی تواند در این رشته کارشناسی خوب و فنی داشته باشد.

به گزارش خبرنگاران، مسابقات ژیمناستیک قهرمانی آسیایی به میزبانی تایلند و بازی های کشورهای اسلامی به میزبانی باکو در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می شود.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 49521

به "سرمربی تیم ملی ژیمناستیک: قول مدال در آسیایی و بازیهای کشورهای اسلامی نمی دهم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمربی تیم ملی ژیمناستیک: قول مدال در آسیایی و بازیهای کشورهای اسلامی نمی دهم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید