رقابت کشورهای بزرگ برای تبدیل شدن به مرکز داد و ستد یوان

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران:گلوبال ریسرچ با اشاره به رقابت کشورهای آلمان، انگلیس، کانادا و آمریکا برای تبدیل شدن به مرکز داد و ستد یوان نوشت: پایتخت اقتصادی آلمان در رقابت برای تبدیل شدن به مرکز داد و ستد یوان، بر دیگر پایتخت های حوزه یورو پیشی گرفته است.

رقابت کشورهای بزرگ برای تبدیل شدن به مرکز داد و ستد یوان

به گزارش خبرنگاران،گلوبال ریسرچ طی گزارشی نوشت: کشورهای آلمان، انگلیس، کانادا و آمریکا برای تبدیل شدن به مرکز داد و ستد یوان، در حال رقابت هستند.

بوندس بانک آلمان و بانک خلق چین توافق کردند که در زمینه تسهیل پرداخت ها به واحد پول چین با یکدیگر همکاری نمایند و جهت را برای فرانکفورت جهت در اختیار دریافت سهمی از بازار داد و ستد این واحد پولی هموار سازند.

بر اساس اعلام بوندس بانک، بانک های مرکزی دو کشور نیز در جریان سفر رئیس جمهور چین به آلمان یادداشت تفاهم همکاری امضا نموده اند.

پایتخت اقتصادی آلمان در رقابت برای تبدیل شدن به مرکز داد و ستد یوان، بر دیگر پایتخت های حوزه یورو نظیر پاریس و لوکزامبورگ پیشی گرفته است. بر اساس اعلام مرکز ارتباطات اقتصادی بین بانکی جهانی، یوان، در ماه اکتبر با پیشی دریافت از یورو به دومین واحد پولی پراستفاده در تجارت جهانی تبدیل شد.

شرکت داچ بورس آلمان که اداره بازار بورس فرانکفورت را بر عهده دارد نیز موافقتنامه ای را با بانک چین به امضا رسانده است. گسترش این همکاری ها، دسترسی به بازارهای اقتصادی اروپا شامل فهرست سهام را برای سرمایه گذاران آسیایی آسان تر می سازد.

شرکت های آلمانی شامل شرکت زیمنس و فولکس واگن در حال پذیرش یوان چین به عنوان سومین واحد پولی مورد استفاده در پرداخت های مربوط به معاملات بین المللی خود هستند.

بر اساس این گزارش بانک انگلیس به توافقی با بانک خلق چین برای تبدیل لندن به قطبی برای داد و ستد واحد پولی چین دست یافته است. 62 درصد پرداخت ها به یوان در خارج از چین در لندن انجام می گیرد.

سال گذشته بانک های مرکزی انگلیس و چین یک موافقتنامه مبادله ارزی به ارزش 200 میلیارد یوان به امضا رساندند که به آنها اجازه می دهد پول های ملی خود را مبادله نمایند و امکان استفاده از این واحدهای پولی برای پرداخت های تجاری به جای پرداخت به دلار آمریکا را فراهم سازند.

روزنامه گلوب اند میل نیز ماه گذشته نوشت، دو شهر کانادا در حال رقابت برای تبدیل شدن به مرکز اصلی داد و ستد یوان چین در آمریکای شاقتصادی هستند. این کوشش با حمایت اوتاوا انجام می گیرد، زیرا دولت کانادا تمایل دارد روابط خود با پکن را تقویت نماید.

دو شهر تورنتو و ونکوور قرار دریافت در یک منطقه زمانی مشترک با شرکت های متعدد آمریکایی و شیلیایی طرف همکاری با چین را برای خود یک مزیت می دانند.

اما آمریکا حاضر نیست مرکزیت داد و ستد یوان چین در آمریکای شاقتصادی را به کانادا واگذار کند. بر اساس گزارش روزنامه سانفرانسیسکو کرونیکل، شهر سانفرانسیسکو نیز در کوشش برای تبدیل شدن به مرکز داد و ستد یوان چین است.

52

اسلیم فا: اسلیم فا: مجله دوخت و دوز، طراحی لباس و انتخاب لباس

منبع: تسنیم
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 40683

به "رقابت کشورهای بزرگ برای تبدیل شدن به مرکز داد و ستد یوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقابت کشورهای بزرگ برای تبدیل شدن به مرکز داد و ستد یوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید