دغدغه اصلی حوزه صنایع دستی کشور معین شد

به گزارش مجله سرگرمی، پس از شروع موج دوم اعمال تحریم ها علیه جمهوری اسلامی، تامین مواد اولیه به دغدغه اصلی مسئولان حوزه صنایع دستی کشور تبدیل شد.

دغدغه اصلی حوزه صنایع دستی کشور معین شد

پویا محمودیان معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: برای تدبیر در برطرف این دغدغه یک کارگروه تخصصی در سطح ملی تشکیل و فعال شد.

در مراحل ابتدایی، مسائل صنعتگران رشته های قلم زنی، قلم کاران، سفال گران، چرم سازان و سایر رشته های صنایع دستی با حضور فراوری نمایندگان اصلی مواد اولیه آنالیز و راهکارهایی برای برطرف آن ارائه شد. البته این میزان پیگیری کافی نیست و تهیه مواد اولیه همچنان در حوزه صنایع دستی اولویت دارد. معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: صنعتگران صنایع دستی چهارمحال و بختیاری مسائل مرتبط با تامین مواد اولیه را به وسیله اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به تهران منعکس و پیگیری نمایند.

توجه به راه های فروش نوین و بازاریابی های جدید با هدف افزایش فروش فراوریات و محصولات صنایع دستی ضرورت دارد. معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی توضیح داد: ساز و کارهای راه اندازی دهکده های صنایع دستی با یاری بخش خصوصی در سطح ملی پیگیری و اجرایی می گردد.

طرح استقرار کیوسک های هنری صنایع دستی در مراکز شهری می تواند در افزایش فروش فراوریات این بخش موثر باشد. محمودیان اظهار کرد: ایران هم اینک توانسته با فراوری بسیاری از محصولات منحصر به فرد صنایع دستی صندلی خود را در سطح جهان ارتقا دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: برای اختصاص زمین به منظور احداث بازارچه های صنایع دستی با شهرداران استان وارد مذاکره شده ایم.

مهرداد جوادی تاکید نمود: در صورت فراهم شدن شرایط همکاری بین اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری و شهرداری های استان می توان روند اجرایی احداث بازارچه های صنایع دستی در نقاط مختلف را آنالیز و اجرایی کرد.

چهارمحال و بختیاری هم اینک 12 هزار هنرمند در 52 رشته صنایع دستی استان دارد که از این تعداد تنها 3 هزار نفر فعال هستند.

در این نشست تعدادی از هنرمندان رشته های مختلف صنایع دستی چهارمحال و بختیاری دیدگاه ها، نظرات، پیشنهادها و نقدها خود در حوزه صنایع دستی استان را ارائه کردند.

اسلیم فا: اسلیم فا: مجله دوخت و دوز، طراحی لباس و انتخاب لباس

منبع: دنیای سفر
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 49054

به "دغدغه اصلی حوزه صنایع دستی کشور معین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دغدغه اصلی حوزه صنایع دستی کشور معین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید