دسترسی آنلاین آتش نشانی به اطلاعات برج های تحت پوشش تداوم آرامش

به گزارش مجله سرگرمی، شرکت تداوم آرامش گفت: به منظور افزایش ایمنی برج های تحت پوشش این شرکت، امکان دسترسی آنلاین سازمان آتش نشانی به اطلاعات فنی، محیطی و انسانی این برج ها را فراهم کرده است.

دسترسی آنلاین آتش نشانی به اطلاعات برج های تحت پوشش تداوم آرامش

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام تداوم آرامش، هفتم مهرماه به عنوان روز آتش نشانی و ایمنی در ایران نام گذاری شده و شرکت تداوم آرامش نیز به مناسبت این روز و با هدف ارتقاء ایمنی برج های مسکونی تحت پوشش این شرکت، یکی از خدمات ویژه خود را در راستای تعامل و همکاری هر چه بیشتر با سازمان آتش نشانی معرفی کرد.

امیر شکیبایی عضو و سخنگوی هیات مدیره شرکت تداوم آرامش با بیان این مطلب اضافه نمود: در مواقع اضطراری و به هنگام بروز حوادثی از قبیل آتش سوزی، رسیدن سریع به محل دقیق آتش و مهار آن از جمله فعالیت های سخت فیزیکی و بدنی است. در این مواقع بررسی سریع راه های دسترسی به مرکز آتش از اولین گام های اجرایی عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات به شمار می رود.

وی با بیان اینکه وجود اطلاعات دقیق و به روز از راه های ورودی به ساختمان و نقشه های مربوطه، از اولین چالش های عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات به شمار می رود، تاکید کرد: شرکت تداوم آرامش در راستای برطرف کردن این چالش و با توجه به در اختیار داشتن مدل اطلاعاتی ساختمان ، قادر است اطلاعات ساختمان های تحت پوشش را به صورت آنلاین در دسترس ایستگاه های آتش نشانی محدوه مورد نظر قرار دهد .

شکیبایی در ادامه با تاکید بر این که لزوم آگاهی از متریال و محل استقرار تجهیزاتی که دچار حریق شده اند گام بزرگی در نحوه مهار و اطفا آتش ایفا خواهد کرد، یادآور شد: شرکت تداوم آرامش با شناسنامه دار کردن حدود 2500 دستگاه تجهیزات مکانیکی و برقی در ساختمان های تحت پوشش خود قادر است در مواقع اضطراری، اطلاعات فنی تجهیزات و محل استقرار آنها را به صورت آنلاین در اختیار تیم امداد و نجات آتش نشانی قرار دهد.

وی با اشاره به این که وجود اطلاعات دقیق از ساکنان برج های مسکونی از جمله تعداد، جنسیت، رده سنی و ... در فرآیند امدادرسانی کمک شایانی خواهد کرد، اضافه نمود: شرکت تداوم آرامش با در اختیارداشتن این اطلاعات، قادر است داده های مذکور را به صورت آنلاین به گروه های امداد و نجات ارائه کند.

شکیبایی گفت: شرکت تداوم آرامش آمادگی دارد چالش های دیگری که سازمان های امداد و نجات در حوزه امدادرسانی با آن روبرو هستند را با همکاری این سازمان ها مورد بررسی قرار دهد و با توجه به رویکرد سیستمی که برای شناسایی فرآیندها و پیاده سازی و اجرائی کردن آنها دارد، در صورت ایجاد بستری برای عقد تفاهم کاری، سیستم های برخط لازم برای برطرف کردن چالش ها و بهبود فرآیندهای امداد و نجات را طراحی و اجرا نماید.

سازمان آتش نشانی، ضوابط و دستور العمل های ایمنی ساختمان ها را در سر فصل های مختلف از جمله ضوابط و مقررات ایمنی در مرحله طراحی، ضوابط مربوط به ارتفاع ساختمان و عرض ترافیکی گذرهای اطراف پلاک، ضوابط مربوط به جهت و دستگاه پله اضطراری، ضوابط مربوط به آسانسور، ضوابط مربوط به رمپ پارکینگ، ضوابط مربوط به موتور خانه تاسیسات، ضوابط مربوط به سیستم اعلام کننده حریق، ضوابط مربوط به نمای سنگ و شیشه، دستور العمل مربوط به استخر و محوطه استخر و ... تصویب کرده است.

بر اساس این ضوابط و دستورالعمل ها، سازندگان، مسئولان و مجموعه های نگهداری کننده از برج ها با توجه به موقعیت و نوع کاربری، ملزم به رعایت این مصوبات و همکاری و ارائه نقشه های مهندسی و ویژگی های فنی و ایمنی ساختمان به ایستگاه های آتش نشانی نزدیک به محدوده برج ها و تشکیل پرونده و اخذ نظریات کارشناسی از کارشناسان سازمان آتش نشانی درباره ایمنی برج ها هستند.

انتهای رپرتاژ آگهی

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 48546

به "دسترسی آنلاین آتش نشانی به اطلاعات برج های تحت پوشش تداوم آرامش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دسترسی آنلاین آتش نشانی به اطلاعات برج های تحت پوشش تداوم آرامش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید