دانشگاه پیغام نور در راه رسیدن به دانشگاه های نسل چهارم

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران/اصفهان رئیس دانشگاه پیغام نور کشور گفت: دانشگاه پیغام نور در حال حاضر در دسته دانشگاه های نسل دوم واقع شده است که با سرعت و کوشش بسیار در راه رسیدن به دانشگاه های نسل چهارم است.

دانشگاه پیغام نور در راه رسیدن به دانشگاه های نسل چهارم

محمدرضا زمانی امروز (پنج شنبه) در جشنواره نکوداشت هفته پژوهش و تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه پیغام نور کل کشور در اصفهان، اظهار کرد: در دسته بندی دانشگاه های کشور، دانشگاه پیغام نور به واسطه آموزش محور بودن و تا حدی انجام پژوهش در دسته دانشگاه های نسل دوم قرار داشت.

وی با بیان اینکه دانشگاه پیغام نور پتانسیل حرکت جهشی و عبور از دانشگاه نسل دوم به نسل چهارم را دارد، دلیل این پتانسیل را گستردگی این دانشگاه در سراسر کشور و وجود ارتباط و هماهنگی خوب میان مراکز آن خاطرنشان کرد.

رئیس دانشگاه پیغام نور کشور تاکید نمود: طی سال های اخیر، دانشگاه پیغام نور با شعار آموزش برای همه، همه جا و همه وقت به انجام رسالت خود مشغول بوده است و کمتر در حوزه پژوهش، خلاقیت، فناوری و نوآوری ورود نموده بود.

زمانی توضیح داد: بستر سازی و ارائه زیرساخت برای این پیشرفت احتیاج بود تا حرکت به سمت نوآوری ایجاد و زمینه های ارتقاء دانشگاه پیغام نور فراهم گردد.

وی با اشاره به مشخصه های دانشگاه نسل چهارم گفت: ویژگی اصلی دانشگاه های نسل چهارم عجین بودن دانشگاه با جامعه است. جامعه محور بودن و انجام رسالت اجتماعی از شاخصه های اصلی دانشگاه های نسل چهارم است که با کوشش زیاد در سال های اخیر در دانشگاه پیغام نور به این سمت در حرکت هستیم.

رئیس دانشگاه پیغام نور کشور با بیان اینکه دانشگاه پیغام نور شبکه ای گسترده در کل کشور است، وجود شبکه الکترونیک این دانشگاه را زمینه ای برای ارتباط خوب مراکز آن دانست و گفت: اعتماد به پشتوانه اعضای هیئت علمی این دانشگاه زمینه پیشرفت را فراهم نموده است.

زمانی اعضای هیئت علمی دانشگاه را موتور محرک این مجموعه معرفی کرد و گفت: به همین دلیل، دانشگاه پیغام نور از شیوه های آموزش محور به سمت ارائه پژوهش های کاربردی و کارآفرینانه حرکت کرد. تسریع این پیشرفت تنها در دست اعضای هیئت علمی این دانشگاه است تا با کوشش جمعی زمینه های پیشرفت هر چه سریع تر دانشگاه را محقق نمایند.

وی یادآور شد: این پیشرفت اجرا شده اما به همت جمعی احتیاج است تا در شرایط کنونی کشور که با مسائل بسیار مالی روبه رو هستیم، از این مسائل گذر گنیم.

رئیس دانشگاه پیغام نور شرایط کشور را فرصتی برای شکوفایی دانشگاه دانست و گفت: در این زمان، انتظار از دانشگاه بسیار بالا است. شرایط کشور ایجاب می نماید که صنعت و اقتصاد برای عبور از این بحران ها از نیرو و توان علمی دانشگاه ها استفاده نمایند و دانشگاه پیغام نور باید بتواند در این شرایط خود را اثبات کند.

زمانی یکی از رسالت های دانشگاه را حل معضلات اجتماعی خاطرنشان کرد و گفت: در حال حاضر دانشگاه پیغام نور در کشور شناخته شده و اثبات توان این دانشگاه تنها در دستان اعضای هیئت علمی است تا با دانش خود به خلق ثروت همت نمایند.

وی با تاکید براینکه هفته پژوهش بهانه ای برای قدرانی اززحمات پژوهشگرانی است که زمان خود را صرف پرداختن به پژوهش نموده اند، گفت: امکان تجلیل از همه پژوهشگران سخت است و به همین دلیل تعدادی از پژوهشگران بر اساس شاخص های ویژه در هفته پژوهش انتخاب و تجلیل می شوند.

جشنواره نکوداشت هفته پژوهش و تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه پیغام نور کشور با تقدیر از 98 نفر از اعضای هیئت علمی، اساتید، دانشجویان، پژوهشگران و کارکنان دانشگاه های پیغام نور کل کشور در دانشگاه پیغام نور اصفهان برگزار گردید. در حاشیه این مراسم از مرکز نوآوری دانشگاه پیغام نور اصفهان بازدید شد.

اسلیم فا: اسلیم فا: مجله دوخت و دوز، طراحی لباس و انتخاب لباس

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 64233

به "دانشگاه پیغام نور در راه رسیدن به دانشگاه های نسل چهارم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه پیغام نور در راه رسیدن به دانشگاه های نسل چهارم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید