خبرنگاران تماشای مونا لیزا از دریچه واقعیت مجازی

به گزارش مجله سرگرمی، تهران - خبرنگاران - علاقمندان به آثار لئوناردو داوینچی، در نمایشگاهی که امسال در موزه لوور پاریس از آثار این هنرمند برگزار می گردد، می توانند از تجربه تماشای تابلوی مونا لیزا از دریچه واقعیت مجازی برخوردار شوند.

خبرنگاران تماشای مونا لیزا از دریچه واقعیت مجازی

به گزارش روزنامه آرت، این پروژه که مونا لیزا: آن سوی شیشه نام دارد و از 24 اکتبر 2019 تا 24 فوریه سال 2020 (2 آبان تا 5 اسفند امسال) اجرا می گردد، نخستین تجربه مشاهده یک اثر هنری به روش واقعیت مجازی در موزه لوور را در گرامیداشت پانصدمین سالگرد مرگ علامه دوره رنسانس فراهم می نماید.

علاقمندان به آثار هنری داوینچی با استفاده از این تکنیک، از شانس غوطه ور شدن در مهمترین نقاشی جهان برخوردار می شوند و با گام نهادن به آن سوی قاب تصویر، به پرتره به نحوی کاملاً جدید و تغییر شکل یافته دست می یابند.

دومینیک دو فون رئول مدیر برنامه فرهنگ و آشتی موزه لوور، گفت: مردم با این طرح می توانند تجربه سه بعدی مشاهده یک شاهکار فوق العاده را کشف نمایند.

وی اضافه کرد: این روش همچنین به بازدیدنمایندگان امکان می دهد در خصوص مونا لیزا فراتر از افسانه و داستان های خیالی، اطلاعات کسب نمایند.

هنوز تعیین نیست که آیا تابلوی نقاشی سالواتور موندی اثر داوینچی که در سال 2017 به قیمت 450 میلیون دلار در حراجی کریستیز نیویورک فروخته شد، در نمایشگاه موزه لوور به نمایش در می آید یا نه.

پیشتر در امسال، مسئولان موزه لوور ابراز امیدواری کردند که این نقاشی با قاب چوبی را در نمایشگاه به نمایش عموم بگذارند. در این نمایشگاه، پنج اثر داوینچی از مجموعه لوور شامل بانوی صخره ها و لا بل فرونیر نمایش داده می گردد.

به گفته کارشناسان، برگزاری مراسم پانصدمین سالگرد مرگ داوینچی، فرصتی منحصر به فرد در اختیار موزه لوور قرار می دهد تا 14 تا 17 نقاشی منتسب به این نابغه ایتالیایی را در معرض دید عموم قرار دهد.

داوینچی از بزرگترین هنرمندان دوره رنسانس بود که دستی در نوآوری، نقاشی، مجسمه سازی، معماری، علم، موسیقی، ریاضیات، مهندسی، ادبیات، آناتومی، زمین شناسی، نجوم، گیاه شناسی، نویسندگی، تاریخ و نقشه نگاری داشت. همچنین طرح ساخت چتر نجات، بالگرد و تانک به وی نسبت داده شده است. داوینچی در سال 1452 در ایتالیا به جهان آمد و در سن 67 سالگی در فرانسه درگذشت. معروفترین آثار قابل تشخیص وی، مونا لیزا، شام آخر و مرد ویترووین نام دارد.

اسلیم فا: اسلیم فا: مجله دوخت و دوز، طراحی لباس و انتخاب لباس

منبع: ایرنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 28253

به "خبرنگاران تماشای مونا لیزا از دریچه واقعیت مجازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تماشای مونا لیزا از دریچه واقعیت مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید