خبرنگاران امکان میهمانی غیرفیزیکی دانشجویان در کلاس های الکترونیکی فراهم شد

به گزارش مجله سرگرمی، تهران- خبرنگاران- امکان میهمانی غیرفیزیکی دانشجویان در دوره های کامل آموزش الکترونیکی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فراهم شد.

خبرنگاران امکان میهمانی غیرفیزیکی دانشجویان در کلاس های الکترونیکی فراهم شد

دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی تحت نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از روزهایی ابتدایی شیوع ویروس کرونا وارد فاز برگزاری آموزش های الکترونیک برای دانشجویان شدند تا کمبود کلاس های آموزشی حضوری به علت شیوع ویروس کرونا و تعطیلی دانشگاه ها جبران گردد.

بعد از برگزاری جلسات متعدد، کارگروه آموزش های الکترونیکی در وزارت علوم شکل گرفت و خبرهای دریافتی از این کارگروه حاکی از آن است که در حال حاضر بیش از 70 درصد دانشگاه ها برای دانشجویان کلاس های مجازی برگزار می نمایند.

با توصیه علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزیر علوم، دانشگاه هایی که در چند هفته گذشته امکان برگزاری کلاس های الکترونیکی نداشتند و به تازگی این دوره ها را فعال نموده اند، در ایام عید این کلاس ها را ادامه دهند.

بر اساس بخشنامه ای که یک نسخه از آن در اختیار خبرگزاری خبرنگاران قرار گرفته است، در حال حاضر برای برگزاری کلاس های درس به شیوه غیرحضوری توسط مسوولان در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی همچنین هم راستا با بخشنامه های وزارت علوم، گام های بزرگی برداشته شده است و بخش بزرگی از دانشجویان تحت نظارت وزارت علوم امکان استفاده از کلاس های الکترونیکی دارند.

محتمل است تا چند هفته آینده بیش از 100 هزار نفر از دانشجویان نتوانند به بستر مناسبی دسترسی پیدا نمایند، از طرفی وجود دروس کامل توسعه یافته بر بستر الکترونیکی و با ابزارهای چند رسانه ای برای تعداد قابل توجهی از رشته ها و در دانشگاه های متنوع دولتی و غیرانتفاعی، هنوز فرصت های زیادتری فراهم نموده است که به درستی شناخته نشده و بهره گیری نمی گردد.

در این بخشنامه تاکید شده است: امکان جدید قابل بحث، موضوع میهمانی بدون جا به جایی فیزیکی در دانشگاه های دیگر در نیمسال تحصیلی جاری و حداکثر تابستان 99 برای جبران تعدادی از دروس نظری دانشجویان است.

این بخشنامه می افزاید: اگر به هر دلیلی بعضی دانشجویان در تنگنا باشند با واگذاری اختیارات به دانشگاه ها توسط وزارت علوم همچنین موافقت و هماهنگی دانشگاه های مبدأ و مقصد، دانشجویان آن دانشگاه ها که شامل دانشجویان دانشگاه های کوچکتر هستند تا قبل از انتها فروردین ماه سال 99 به طور رسمی و با رعایت سرفصل و تطابق دروس همچنین با مشاهده کیفیت و مشخصات استاد فراوری نماینده دروس یا مدرس، امکان دریافت درس الکترونیکی به عنوان میهمان در سایر دانشگاه های پیش رو در ارائه دروس الکترونیکی را داشته باشند.

بخشنامه وزارت علوم تاکید می نماید: این مسأله فقط شامل دروسی می گردد که دارای محتوای الکترونیکی کاملاً چند رسانه ای باشد و با کیفیت از قبل تهیه شده است.

به گزارش خبرنگاران، وزارت علوم با فراهم آوردن شرایط آموزش های الکترونیک، چهار هدفِ به حداقل رساندن آسیب ها و کنترل شیوع ویروس کرونا در جامعه، جبران کاستی های پدید آمده در فعالیت آموزشی دانشگاه ها، بهره مندی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از مزایای آموزش الکترونیکی و توان و آمادگی مراکز آموزش عالی در صورت تداوم مشکل ایجاد شده در برخورد با شرایط مشابه را دنبال می نماید.

بر اساس آمارهای کارگروه آموزش های الکترونیکی، تا به امروز بیش از 70 درصد دانشگاه ها دوره های مجازی را برای دانشجویان برگزار نموده اند.

تازه ترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور

به گفته علیرضا رییسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت، تا به امروز 18 هزار و 407 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و هزار و 284 نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت نموده و 5 هزار و 979 نفر نیز بهبود یافته اند.

وی امروز پنجشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و فوت ناشی از این ویروس در کشور بیان نمود: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، یکهزار و 46 مورد جدید ابتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شد و شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به 18 هزار و 407 نفر رسید.

armeniaro.ir: تور ارمنستان ارزان قیمت، تور لحظه آخری ایروان

anasi.ir: آناسی | مجله خانه و خانواده، راهنمای سبک زندگی و آشپزی

azatweb.ir: مجله آزات وب | مجله آموزشی توسعه اسکریپت های تحت وب

منبع: ایرنا
انتشار: 22 آذر 1400 بروزرسانی: 22 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 78122

به "خبرنگاران امکان میهمانی غیرفیزیکی دانشجویان در کلاس های الکترونیکی فراهم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران امکان میهمانی غیرفیزیکی دانشجویان در کلاس های الکترونیکی فراهم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید