بازگشت بدافزار نظامی تورلا

به گزارش مجله سرگرمی، محققان موسسه امنیتی کاسپراسکای از بازگشت بدافزار تورلا و شروع مجدد خرابکاری های آن خبر داده اند، این بدافزار در دو نسخه جدید بازتولید شده است.

بازگشت بدافزار نظامی تورلا

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، بدافزار تورلا خود را در درون برنامه های دور زدن فیلترینگ اینترنت و بعضی نرم افزارهای دیگر مخفی نموده و بی سروصدا بر روی رایانه ها نصب می گردد.

هدف از اعمال این تغییرات و استفاده از استراتژی جدید سخت کردن امکان شناسایی این بدافزار بوده است. یک نسخه جدید از این بدافزار که به نام Topinambour فعالیت می نماید برای حمله سایبری به بعضی موسسات و نهادهای دولتی در ابتدای سال 2019 به کار گرفته شد.

بدافزار مذکور که گفته می گردد توسط هکرهای روس طراحی شده قبلا نیز برای جاسوسی سایبری از دولت ها و مراکز دیپلماتیک مختلف در دنیا مورد استفاده قرار گرفته بود، یک نسخه تغییر یافته از آن نیز به نام KopiLuwak در اواخر سال 2016 فعال شده بود.

افزایش مخفی کاری تورلا موجب نگرانی محققان امنیتی شده که پیش از این هم از سختی کشف آن نگران بودند. جمع آوری تمامی اطلاعات ذخیره شده بر روی رایانه و آداپتورهای شبکه، سرقت انواع فایل ها، بارگذاری بدافزارهای جدید و تهیه عکس از نمایشگر از جمله خرابکاری های بدافزار یادشده محسوب می گردد.

اسلیم فا: اسلیم فا: مجله دوخت و دوز، طراحی لباس و انتخاب لباس

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 33131

به "بازگشت بدافزار نظامی تورلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت بدافزار نظامی تورلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید