انتقاد به اقدام یکجانبه آمریکا در تحریم ارگان های فضایی کشور

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از پژوهشگاه فضایی ایران، پنجاه و هفتمین نشست زیرکمیته علمی و فنی کوپوس (کمیته سازمان ملل در امور استفاده صلح آمیز از فضا) در دفتر امور فضای ماورای جو سازمان ملل متحد در شهر وین، آغاز به کار کرد.

انتقاد به اقدام یکجانبه آمریکا در تحریم ارگان های فضایی کشور

در این اجلاس که نماینده اعزامی پژوهشگاه فضایی ایران در آن حضور دارد، فهرست برنامه های کاری پنجاه و هفتمین نشست زیرکمیته علمی و فنی کوپوس مورد بررسی قرار گرفت. این برنامه پیشنهادی، شامل 17 عنوان بود که ترتیب بررسی آن ها در روزهای مختلف نشست، به توافق اعضا رسید.

در ادامه، رئیس جدید این کمیته انتخاب شد. ریاست کمیته علمی کوپوس به صورت دوره ای و بر اساس تقسیم بندی جغرافیایی بر عهده اعضا قرار می گیرد.

پس از آن، اعضا به تبادل نظر کلی و ارائه گزارش فعالیت های انجام شده پرداختند. در این بخش، برخی کشورها از جمله ایران، کاستاریکا، فنلاند، فرانسه، جمهوری دومینیکن، ترکیه، هند و آلمان به بیان دیدگاه ها و ارائه گزارش فعالیت های انجام شده خود در راستای فعالیت های مرتبط با کمیته پرداختند که در بیانیه تمامی این کشورها تبریک به ریاست جدید، اشاره به فعالیت های انجام شده در همراهی با برنامه های کوپوس و تاکید بر مشارکت و ارائه نظر در مورد کارگروه توسعه پایدار فعالیت های فضایی اشاره شده بود.

در بیانیه جمهوری اسلامی ایران، انتقاداتی به اقدامات یک جانبه آمریکا در تحریم ارگان های فضایی کشور بیان شد و به مغایر بودن این اقدامات با اهداف مجامع بین المللی مانند کوپوس که به منظور هم افزایی و همکاری اعضا در زمینه استفاده صلح آمیز از فضا تاسیس شده ، اشاره شد.

از دیگر موضوعات مورد بررسی، آب و هوا در فضا بود. نمایندگان کشورهای کره جنوبی و هند، به بیان فعالیت های انجام شده در کشورشان از جمله پژوهش های انجام شده در زمینه لکه های خورشیدی و آثار آن بر لایه های جو زمین پرداختند.

موضوع دیگر مورد بررسی در روز اول نشست، توسعه پایدار فعالیت های فضایی بود. کشورهای اتریش، کاستاریکا، سوئیس، ژاپن و آمریکا با تاکید بر اهمیت این موضوع که یکی از مهم ترین موضوعات نشست است، به بیان نظر و تشریح برنامه های پیشنهادی برای کارگروه دوم توسعه پایدار فعالیت های فضایی که در شرف شکل گیری است، پرداختند.

بحث و تبادل نظری بیشتر در زمینه ساختار، اهداف و نحوه پیاده سازی اهداف کارگروه دوم توسعه پایدار فعالیت های فضایی، در روزهای آینده ادامه خواهد داشت.

در انتهای جلسه روز اول، نیز چهار گزارش تخصصی در موضوعاتی شامل برنامه آینده کاوش ماه و مراحل آمادگی برای آن توسط نماینده روسیه، فعالیت های دانشگاه بین المللی فضا در مورد مطالعات ماه از سوی نماینده این دانشگاه، برگزاری کنفرانس بین المللی فضا در سال 2019 توسط نماینده ایتالیا و پارامترهای فیزیکی اشیای نزدیک به زمین بر اساس مشاهدات راداری از سوی نماینده روسیه ارائه شد.

اسلیم فا: اسلیم فا: مجله دوخت و دوز، طراحی لباس و انتخاب لباس

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 68915

به "انتقاد به اقدام یکجانبه آمریکا در تحریم ارگان های فضایی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد به اقدام یکجانبه آمریکا در تحریم ارگان های فضایی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید