از دستیار صوتی خود برای شماره خدمات مشتریان سؤال نکنید ، ممکن است به دام کلاهبرداران بیفتید
به گزارش مجله سرگرمی، اگر شما از دستیارهای صوتی استفاده می کنید، بهتر است در استفاده از دستیار صوتی دقت کنید که هر پرسشی را از دستیار صوتی خود نپرسید.
به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، کلاهبرداران می توانند قربانیان بالقوه را به وسیله دستیارهای صوتی شکار نمایند. درواقع به جای آنکه دستیار صوتی این افراد را به بخش خدمات مشتریان متصل کند و از مشتریان پشتیبانی نمایند آنان را به سیستم های کلاهبرداران متصل می نماید.
درواقع در روش کلاهبرداری جدید کلاهبرداران از دستیاران صوتی های هوشمند مانند سیری ، الکسا و دستیار صوتی گوگل استفاده می نمایند و با کاربران تماس می گیرند. این کلاهبرداران برای دستیاران صوتی هوشمند شماره های جعلی پشتیبانی مشتری را قرار می دهند تا هنگام درخواست پشتیبانی از سوی افراد، این سیستم ها کلاهبرداران را به جای پشتیبانهای اصلی شناسایی کند.
بر این اساس توصیه می گردد به جای استفاده از یک دستیار صوتی هوشمند یا حتی جستجوی آنلاین ، شماره های پشتیبانی مشتری را از وب سایت اصلی شرکتها پیدا کنید. بنا بر گزارش ها ، یک قربانی از یک جستجوی صوتی با یک دستیار هوشمند برای پیدا کردن شماره خدمات مشتری یک شرکت هواپیمایی برای تغییر جایگاه ها در یک پرواز استفاده کرد و 40 هزار دلار از کارت خود را از دست داد.
کارشناسان حوزه فناوری هشدار داده اند که کلاهبرداران ممکن است اصرار داشته باشند که به وسیله انتقال کارتت به کارت از کاربران اخاذی نمایند. بنابراین بهتر است افراد تا مطمئن نیستند، هیچ نوع وجهی پرداخت ننمایند.
منبع: انتخاباسلیم فا: اسلیم فا: مجله دوخت و دوز، طراحی لباس و انتخاب لباس