ادعای ترکیه درباره از پای درآوردن دو هزار سرباز سوری

به گزارش مجله سرگرمی، وزیر دفاع ترکیه ادعا کرد در جریان عملیات نظامی جدید این کشور در شمال غرب سوریه، بیش از دو هزار سرباز ارتش سوریه از پای درآمدند.

ادعای ترکیه درباره از پای درآوردن دو هزار سرباز سوری

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه امروز (دوشنبه) برای کوچک جلوه دادن تلفات ماجراجویی نظامی آنکارا در استان ادلب، مدعی شد 2122 سرباز ارتش سوریه را از پای درآورده اند.

به نوشته روزنامه دیلی صاباح، آکار با اشاره به شروع عملیات جدید سپر بهار در شمال غرب سوریه، ادعا کرد: تا الان یک فروند پهپاد، 8 فروند بالگرد، 103 دستگاه تانک، 72 دستگاه توپخانه، 3 سامانه پدافند هوایی نابود شده و 2122 نظامی رژیم از پای درآمده اند.

مقامات و دستگاه های نظامی ترکیه معمولا از اصطلاح از پای درآمدن در مقابله با حریف نظامی استفاده می نمایند تا صراحتاً نگویند که این افراد کشته یا زخمی یا اسیر شدند.

وی همچنین افزود: ما از روسیه انتظار داریم که رژیم [سوریه] را وادار به متوقف کردن عملیات نظامی در ادلب و بازگشت به محدوده توافق سوچی کند.

وزیر دفاع ترکیه در ادامه ادعاهای خود گفت: نیروهای ما بدون تعلل با تمام حملات رژیم سوریه، با خشونت مقابله به مثل می نمایند.

خبرگزاری آناتولی نیز بامداد امروز به نقل از منابع محلی خود مدعی شد ارتش ترکیه، فرودگاه نظامی النیرب واقع در حومه شهر حلب را هدف حملات هوایی خود قرار داده است.

ارتش ترکیه روز گذشته، بعد از افزایش تلفات ماجراجویی نظامی خود در ادلب و بیشتر شدن ابعاد این رسوایی، تجاوز نظامی جدیدی را به خاک سوریه با اسم رمز عملیات سپر بهار برای حمایت از گروه های تروریستی در برابر عملیات ارتش سوریه در ادلب شروع کرد.

دولتمردان و ارتش سوریه بارها تأکید نموده اند که اجازه نخواهند داد هیچ قسمتی از خاک این کشور در اشغال متجاوزانی مانند آمریکا و ترکیه باقی بماند.

مرکز موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه امروز اطلاع داد که درگیری های شدیدی در محورهای مختلف سراقب بین ارتش سوریه و نظامیان و تروریست های وابسته به ترکیه در جریان است. بعضی منابع نیز از تسلط مجدد ارتش سوریه بر شهر راهبری سراقب در جنوب ادلب اطلاع دادند. (جزئیات بیشتر)

ص

اسلیم فا: اسلیم فا: مجله دوخت و دوز، طراحی لباس و انتخاب لباس

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 73793

به "ادعای ترکیه درباره از پای درآوردن دو هزار سرباز سوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای ترکیه درباره از پای درآوردن دو هزار سرباز سوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید