ادامه روند عزل و نصب به کمیسیون حقوق بشر افغانستان رسید

به گزارش مجله سرگرمی، اشرف غنی با نزدیک شدن زمان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان با صدور فرمانی شهرزاد اکبر را به عنوان رئیس جدید کمیسیون حقوق بشر افغانستان معین کرد.

ادامه روند عزل و نصب به کمیسیون حقوق بشر افغانستان رسید

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، با وجود اعتراضات نامزدان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان روند عزل و نصب مقامات کشوری در افغانستان همچنان از سوی اشرف غنی ادامه دارد.

در تازه ترین مورد اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان با صدور فرمانی سیما سمر رئیس و سایر اعضای کمیسیون حقوق بشر افغانستان برکنار نموده و شهرزاد اکبر را به عنوان رئیس این کمیسیون مشخص نموده است.

همچنین اسدالله یوسفی، بنفشه یعقوبی، محمد ایوب یوسف زی، سیداحسان خلیق، شبنم صالحی، شکرالله مشکور، محمدنعیم نظری و راضیه صیاد نیز به عنوان اعضای جدید این کمیسیون مشخص شدند.

پیش از این سما سمر به مدت 15 سال ریاست کمیسیون حقوق بشر افغانستان را به عهده داشت، وی در حال حاضر به عنوان وزیر دولت در امور حقوق بشر و روابط بین الملل این کشور مشخص شده است.

وزارت دولت در امور حقوق بشر و روابط بین الملل پیش از این در تشکیلات دولت این کشور وجود نداشته و طی دستور ویژه اشرف غنی بوجود آمده است.

شهرزاد اکبر فارغ التحصیل دانشگاه آکسفورد انگلیس است که پیش از این به عنوان معاون دفتر شورای امنیت ملی افغانستان نیز ایفای وظیفه نموده بود.

این در حالی است که تنها دو ماه زمان به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان باقی مانده است و گزینش مقامات از سوی اشرف غنی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری بارها انتقاد تیم های رقیب انتخاباتی روبرو شده است.

شورای نامزدان ریاست جمهوری پیش از این با استناد به قانون اساسی این کشور اعلام کردند که دوره کاری اشرف غنی در خردادماه سالجاری خاتمه یافته است و نمی تواند به عزل و نصب مقامات ارشد دولتی ادامه دهد زیرا این کار با نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری تبلیغات زودهنگام انتخاباتی محسوب می گردد.

.

اسلیم فا: اسلیم فا: مجله دوخت و دوز، طراحی لباس و انتخاب لباس

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 32853

به "ادامه روند عزل و نصب به کمیسیون حقوق بشر افغانستان رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه روند عزل و نصب به کمیسیون حقوق بشر افغانستان رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید