ابداع روشی ساده و ارزان برای آنالیز سلامت آب

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، در این روش از نور و تبدیل آن به صوت برای شناسایی ناخالصی ها و میکروب های آب استفاده می گردد تا در نهایت بتوان تصمیم گرفت، آب آنالیز شده قابل آشامیدن هست یا خیر.

ابداع روشی ساده و ارزان برای آنالیز سلامت آب

دستگاه مورد استفاده بدین منظور در دانشگاه میسوری ساخته شده و در آن از یک دستگاه لیزری که در اصل برای پاکسازی خالکوبی های بدن مورد استفاده قرار می گیرد، به منظور انتشار نورهای لیزری منقطع در هر 10 نانو ثانیه بهره گرفته می گردد.

این نورهای لیزری به وسیله یک کابل فیبر نوری به عمق نمونه آب منتقل می شوند و البته در انتهای کابل یک نوار الکتریکی مایع نیز وجود دارد.

مجموعه این فعل و انفعالات منجر به وقوع رویدادی موسوم به اثر فوتوآکوستیک می گردد که رد قالب آن نور به سرعت گرم شده و باعث لرزش و انتشار پالسهای صوتی می گردد.

انتقال امواج صدا در آب و دیگر مایعات توسط یک میکروفون شناسایی می گردد و با آنالیز فاصله زمانی این رویدادها بعد از هر تابش 10 نانوثانیه ای می توان سرعت موج در حال حرکت در آب را اندازه گرفت. اگر سرعت حرکت موج بالا نباشد می توان نتیجه گرفت که املاح زیادی در آن وجود دارد و به طور قطع آب یادشده برای نوشیدن مناسب نیست. انتظار می رود این فناوری در آینده نزدیک در کشورهای در حال توسعه مورد استفاده قرار بگیرد.

اسلیم فا: اسلیم فا: مجله دوخت و دوز، طراحی لباس و انتخاب لباس

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 31442

به "ابداع روشی ساده و ارزان برای آنالیز سلامت آب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابداع روشی ساده و ارزان برای آنالیز سلامت آب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید