آیا دستگاه جدید گوگل جاسوسی می نماید؟

به گزارش مجله سرگرمی، گزارش ها حاکی از آن است که جدیدترین محصول خانگی هوشمند گوگل موسوم به نست هاب مکس (Nest Hub Max) که مجهز به دوربین آنبرد است ممکن است جاسوسی کند.

آیا دستگاه جدید گوگل جاسوسی می نماید؟

به گزارش خبرنگاران و به نقل از دیلی میل، بنابر گزارش ها محصول خانگی هوشمند گوگل موسوم به نست هاب مکس که قیمت آن 229 دلار است با داشتن یک دوربین می تواند تمام کارهای افراد یک خانواده را حتی در صورت غیر فعال بودن ثبت و ضبط کند.

نست هاب یک نمایشگر 10 اینچی دارد و نسبت به هوم هاب، بسیار بزرگتر است. رنگ این نمایشگر، سفید است تا کاربر احساس کند که به یک صفحه کاغذی نگاه می نماید.

شرکت گوگل سال جاری طی مراسم کنفرانس سالیانه گوگل (Google I/O 2019) از این دستگاه رونمایی کرد. کاربران می توانند با یاری نست هاب، ویدئوهای مورد علاقه خود را ببینند، تلویزیون تماشا نمایند و به کنترل گجت های خانگی خود بپردازند. گوگل نست هاب مکس می تواند چهره کاربر را هنگام ورود به خانه تشخیص داده و یک صفحه خانگی شامل اعلانات تقویم یا اسلایدشویی از تصاویر خصوصی کاربران را نمایش دهد. همچنین می توان از نست هاب مکس برای برقراری تماس های ویدئویی نیز استفاده کرد.

نست هاب مکس نسبت به نمایشگر هوشمند پیشین گوگل یعنی گوگل هوم هاب(Google Home Hub)، ویژگی های جدیدتری دارد. این نمایشگر، یک دوربین آنبرد دارد که می تواند علاوه بر برقراری امکان تماس تصویری، مانند یک دوربین امنیتی عمل کند.

گرچه این محصول به صورت جهانی عرضه نشده و هم اکنون تنها در کشورهایی مانند آمریکا، انگلیس و استرالیا در دسترس است اما بعضی گزارش ها حاکی از آن است که این دستگاه قوانین حریم خصوصی کاربران را نقض می نماید و با دوربینی که بر روی آن تعبیه شده می تواند به نوعی جاسوسی کند.

هنگامیکه شرکت گوگل از این محصول رونمایی کرد گفت: هر زمان که کاربران جلوی دوربین راه می روند، نست هاب مکس چهره آنها را تشخیص داده و تنها اطلاعات آن کاربر را نمایش می دهد البته این گزینه همواره فعال نیست و هر زمان که شما بخواهید می توانید آن را فعال کنید.

اما این در حالی است که اخیرا بعضی اظهار نموده اند که این قابلیت نست هاب مکس هیچ زمان غیرفعال نمی گردد و این دستگاه همواره در حال گوش دادن و تماشای کاربران است که اگر چنین باشد این به آن معنا است که گوگل قوانین حریم خصوصی کاربران را نقض نموده است.

اسلیم فا: اسلیم فا: مجله دوخت و دوز، طراحی لباس و انتخاب لباس

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 45152

به "آیا دستگاه جدید گوگل جاسوسی می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا دستگاه جدید گوگل جاسوسی می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید