آشنایی با فرودگاه گوتنبرگ-لاندوِتر سوئد

به گزارش مجله سرگرمی، معرفی فرودگاه گوتنبرگ-لاندوتر | Göteborg Landvetter Airport

در ادامه فرودگاه های دنیا امروز می خواهیم فرودگاه گوتنبرگ-لاندوتر سوئد را به شما معرفی کنیم. این فرودگاه بین المللی در شهر گوتنبرگ، دومین شهر بزرگ سوئد قرار گرفته و با مرکز این شهر حدود 20 کیلومتر فاصله دارد. پروازهای مستقیمی از سرتاسر دنیا و همین طور ایران به مقصد فرودگاه گوتنبرگ-لاندوتر انجام می گردد و ایرانی های زیادی در سفر به سوئد بلیط هواپیمایشان را به مقصد این فرودگاه تهیه می نمایند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا در خصوص این فرودگاه، خدمات و امکانات و نحوه دسترسی آن با شما صحبت کنیم.

آشنایی با فرودگاه گوتنبرگ-لاندوِتر سوئد

فرودگاه گوتنبرگ سوئد

فرودگاه بین المللی گوتنبرگ با کد یاتا GOT و کد ایکائو ESGG در نزدیکی شهر گوتنبرگ سوئد قرار گرفته است. این فرودگاه با جابجایی سالانه بیش از 6.8 میلیون مسافر بعد از فرودگاه آرلاندا دومین فرودگاه بزرگ این کشور به حساب می آید. فرودگاه گوتنبرگ-لاندوتر از نظر حمل بار هم فرودگاه مهمی محسوب می گردد و به طور مثال در سال 2007، حدود 60 هزار تن بار به وسیله این فرودگاه جابجا شده است. فرودگاه گوتنبرگ-لاندوتر در سال 1977 توسط شاه کارل 16 گوستاو سوئد افتتاح شده و امروزه یکی از فرودگاه های مهم و بین المللی سوئد و منطقه به شمار می رود. این فرودگاه از قدیم دارای دو ترمینال بوده که یکی به پروازهای بین المللی و دیگری به پروازهای داخلی اختصاص داشت. البته در حال حاضر این دو ترمینال در هم ادغام شده اند و تمام باجه های تحویل بار و چمدان هم به ترمینال پروازهای بین المللی منتقل شده است. شرکت های هواپیمایی و ایرلاین های معتبری همه روزه به مقصد این فرودگاه پرواز انجام می دهند. بعضی از معتبرترین آن ها عبارتن از ایروفلوت، ایرفرانس، بریتیش ایرویز، ایران ایر، کی ال ام، لوفت هانزا، قطرایرویز، ترکیش ایرلاینز و سوئیس اینترنشنال ایرلاینز.

خدمات و امکانات فرودگاه گوتنبرگ-لاندوتر

  • اینترنت وای فای: در سرتاسر فرودگاه گوتنبرگ اینترنت وای فای رایگان وجود دارد. هر مسافر می تواند تا حداکثر 3 ساعت یا 100 مگابایت از اینترنت به صورت رایگان استفاده کند. برای این کار کافی است نام شبکه Airport-Guest یا Swedavia Airport را جستجو کنید و به آن متصل شوید. اگر بنا به دلیل احتیاج دارید بیشتر از اینترنت بهره ببرید می توانید به صورت آنلاین و با استفاده از کارت های اعتباری بین المللی ترافیک اضافی خریداری کنید. اگر موبایل ندارید می توانید به باجه های اینترنت اکسپرس مراجعه کنید و با استفاده از سیستم های موجود از اینترنت بهره ببرید.
  • صرافی و خدمات تبادل ارز: در فرودگاه گوتنبرگ-لاندوتر صرافی های متعددی وجود دارند که خدمات تبادل ارز و چنج کردن، ارسال حواله و … را انجام می دهند. این دفاتر در نقاط مختلف فرودگاه وجود دارن و ساعات کاری آن ها به طور کلی از ساعت 5 صبح تا 9 شب است.
  • اطلاعات فرودگاه: باجه اطلاعات فرودگاه در مرکز فرودگاه و در نزدیکی کافه ریتاتزا قرار گرفته است.
  • خرید و فروشگاه دیوتی فری: اگر در فرودگاه گوتنبرگ-لاندوتر هستید و قصد خرید دارید می توانید به فروشگاه دیوتی فری بروید. مسافرانی که قصد سفر به مقاصد غیراروپایی را دارند می توانند محصولات مختلف را بدون احتساب هزینه مالیات خریداری نمایند. ساعات کار فروشگاه از ساعت 5 صبح تا 8 شب است. علاوه بر این، فروشگاه ها و مغازه های متعددی هم در فرودگاه گوتنبرگ وجود دارند که از ساعت 4 صبح تا 8 شب باز هستند.
  • خورد و خوراک: در سرتاسر فرودگاه گوتنبرگ-لاندوتر رستوران ها و کافه های متعددی وجود دارند که البته ساعات کاری متفاوتی دارند؛ البته کافه ریتزاتزا به صورت 24 ساعته باز است.
  • تسهیلات مراقبت از کودک: اگر با کودک و نوزادتان به فرودگاه گوتنبرگ سوئد سفر می کنید می توانید از خدمات و امکانات ویژه کودک بهره ببرید. تسهیلات تعویض پوشک هم در سرویس بهداشتی مردانه و هم زنانه وجود دارد. همچنین امکان کرایه کالسکه بچه هم وجود دارد و می توانید در سرتاسر فرودگاه از آن بهره ببرید. برای این کار می توانید به اطلاعات فرودگاه مراجعه کنید.
  • ازدواج در فرودگاه: بله، ممکن است به نظرتان عجیب برسد، اما در فرودگاه بین المللی گوتنبرگ مکانی برای برگزاری مراسم ازدواج خودمانی وجود دارد که ظرفیت 10 نفر میهمان به اضافه عروس و داماد را دارد. استفاده از این سرویس احتیاجمند رزرو و هماهنگی قبلی است. حالا این که چرا و به چه دلیل باید زوجی مراسم ازدواجشان را در فرودگاه بگیرند پرسشی است که پاسخی برای آن نداریم.

گزینه های حمل و نقل فرودگاه گوتنبرگ

اتوبوس

  • فرودگاه گوتنبرگ-لاندوتر حدود 20 کیلومتر با شهر گوتنبرگ سوئد فاصله دارد و به راحتی با اتوبوس می توانید خود را به شهر برسانید.
  • اتوبوس های Flygbuss Airport سرویس ویژه ای است که بین فرودگاه و شهر گوتنبرگ تردد می نماید و مسافران را در مدت زمان 20 دقیقه به شهر می رساند.
  • همچنین اتوبوس Swebus Express 830 از منطقه های Ulricehamn، Jönköping و Gränna عبور می نماید.
  • اتوبوس Nettbus bus4you هم روزانه یازده بار از فرودگاه به مقصد شهر گوتنبرگ حرکت می نماید و مسافران را در طول جهت به Linköping، Mjölby، Jönköping، Borås و در نهایت گوتنبرگ می رساند.
  • اتوبوس شماره 612 نیز مسافران را از فرودگاه گوتنبرگ-لاندوتر سوار می نماید و به مرکز سفر لاندوتر می رساند. اتوبوس ها تقریبا هر 15 دقیقه یک بار حرکت می نمایند.

تاکسی

تاکسی یکی از بهترین و راحت ترین گزینه های حمل و نقل فرودگاه بین المللی گوتنبرگ است و اگرچه به نسبت سایر گزینه ها گران تر است، اما اکثر مسافران آن را ترجیح می دهند. تاکسی های فرودگاه بیرون سالن پروازهای ورودی قرار دارند و به محض خارج شدن از ساختمان ترمینال آن ها را خواهید دید. تمام تاکسی های فرودگاه بین المللی گوتنبرگ با استفاده از تاکسیمتر فعالیت می نمایند. اما به طور کلی برای جهت بین فرودگاه و گوتنبرگ یا بوراس کرایه تقریبا ثابتی را می گیرند.

کرایه اتومبیل

اگر دوست دارید در مدت سفر یا اقامت در شهر گوتنبرگ سوئد خودتان در شهر رانندگی کنید می توانید اتومبیل کرایه کنید. باجه های کرایه اتومبیل در محوطه پارکینگ چندطبقه فرودگاه قرار دارند. شرکت های معتبر بین المللی مثل اویس، باجت، اینترپرایز، یوروپکار، هرتز و سیکست در فرودگاه گوتنبرگ-لاندوتر فعال هستند و خدمات مختلف کرایه اتومبیل را به مسافران ارائه می نمایند.

منبع: sleepinginairports.net

اسلیم فا: اسلیم فا: مجله دوخت و دوز، طراحی لباس و انتخاب لباس

منبع: الی گشت
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 18734

به "آشنایی با فرودگاه گوتنبرگ-لاندوِتر سوئد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با فرودگاه گوتنبرگ-لاندوِتر سوئد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید