آسیب اصلی پژوهش از کجا می آید؟

به گزارش مجله سرگرمی، کارشناس مشاوره و هدایت مرکز مشاوره و درمان دانشگاه بیرجند گفت: آسیب در پژوهش و مقاله نویسی از جایی شروع می گردد که به جای مساله یابی به مساله سازی توجه می گردد.

آسیب اصلی پژوهش از کجا می آید؟

هادی صمدیه در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: مقالات اگر بر مبنای خلاءهای پژوهشی موجود باشند، می توانند به فراوری علم منجر شوند.

وی اضافه نمود: آسیب در پژوهش و مقاله نویسی از جایی شروع می گردد که به جای مساله یابی به مساله سازی توجه می گردد.

کارشناس مشاوره و هدایت مرکز مشاوره و درمان دانشگاه بیرجند بیان نمود: نکته دیگر آن است که زمانی پژوهش به عنوان یک منبع معتبر به فراوری علم منجر می گردد که به مسائل موجود در جامعه بپردازد به عبارتی مساله ما باشد و نه مساله دیگران. این یک ضعف جدی پژوهش های کنونی است.

صمدیه ادامه داد: برای فراوری علم، نمی توانیم پژوهش را کنار بگذاریم به خصوص نمی توانیم پژوهش های اکتشافی و کیفی که به فراوری علم نزدیکی بیشتری دارند را نادیده بگیریم.

وی توضیح داد: تقویت بنیه علمی در جوامع، پیش از هر چیز احتیاجمند این است که به این موضوع توجه گردد که علمی که در دانشگاه ها در اختیار علم آموزان قرار می گیرد تا چه میزان متناسب با احتیاج جامعه بوده و تا چه میزان جنبه های مهارتی افراد را مورد توجه قرار می دهد.

کارشناس مشاوره و هدایت مرکز مشاوره و درمان دانشگاه بیرجند بیان نمود: به عبارتی تقویت بنیه علمی جوامع زمانی امکانپذیر است که آن علم برای افراد و برای جامعه سودمندی داشته باشد و محدود به کاربست در موقعیت صرف آموزشی نباشد.

صمدیه با بیان اینکه نقش اساتید دانشگاهی به عنوان الگو نیز حائز اهمیت است، اظهار کرد: تقویت بنیه علمی الزاماً به معنای بالا بردن تعداد مقالات و کتب نیست، بلکه ترویج تفکر علمی در بین دانشجویان، مسأله ای فراتر از فراوری صرف مقالات است.

وی یادآور شد: تفکر علمی زمانی رونق می گیرد که افراد یا فراگیران با خواسته خود و با کنجکاوی خود راه کشف کردن ناشناخته ها را در رشته های خود پیش بگیرند نه اینکه صرفاً معدل بالا به عنوان یک ارزش در اولویت قرار گیرد.

اسلیم فا: اسلیم فا: مجله دوخت و دوز، طراحی لباس و انتخاب لباس

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 16672

به "آسیب اصلی پژوهش از کجا می آید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسیب اصلی پژوهش از کجا می آید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید